lut 8 2020
Paweł Kaczmarczyk
Oprac. Ewa Kałużna, Fot. Andrzej Rumianowski, Arek Mikulski,
8 lutego 2020r., swoje 36. urodziny świętuje czołowy polski pianista jazzowy młodego pokolenia, kompozytor, lider zespołów, aranżer, solista i sideman, nazywany „objawieniem polskiego i europejskiego rynku jazzowego„, wieloletni współpracownik Janusza Muniaka,
PAWEŁ KACZMARCZYK (ur. 8 lutego 1984).
Jest ceniony za wirtuozerię, kreatywność i dojrzałą technikę. Jako jeden z nielicznych Polaków, podpisał kontrakt z prestiżowym wydawnictwem o zasięgu światowym – niemiecką ACT Music.
Jeszcze jako licealista, wraz ze swym zespołem brał udział w festiwalach jazzowych, zdobywając pierwsze wyróżnienia i nagrody.
Ukończył studia na Wydziale Jazzu w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach.
W trakcie swojej kariery, kilkukrotnie zwyciężał w plebiscycie Jazz Top „Jazz Forum”, jest też laureatem kilku Oscarów Jazzowych Grand Prix Jazz Melomani, Klucza do Kariery, Mateusza Trójki, Anioła Jazzowego i nominacji do Fryderyka.
W 2000 Paweł rozpoczął nieformalną edukację pod skrzydłami legendarnego jazzmana, saksofonisty Janusza Muniaka.
Przez kilkanaście lat współtworzył różne formacje Muniaka, towarzyszył saksofoniście podczas wspólnych występów, praktycznie do ostatnich chwil życia Janusza Muniaka:
Janusz Muniak Quartet – „Soul Eyes”, Live @ Leverkusener Jazztage 2007
Janusz Muniak – tenor sax
Paweł Kaczmarczyk – piano
Maciej Adamczak – bass
Krzysztof Dziedzic – drums
Janusz Muniak Quartet – „There Is No Greater Love”, Live @ Leverkusener Jazztage 2007
Janusz Muniak – tenor sax
Paweł Kaczmarczyk – piano
Maciej Adamczak – bass
Krzysztof Dziedzic – drums
Janusz Muniak Quartet – „Just Friends”, Live @ Leverkusener Jazztage 2007
Janusz Muniak – tenor sax
Paweł Kaczmarczyk – piano
Maciej Adamczak – bass
Krzysztof Dziedzic – drums
Janusz Muniak Quartet – Live @ Jazz Club Rynek 2008
Janusz Muniak – tenor sax
Paweł Kaczmarczyk – piano
Zbigniew Wegehaupt – bass
Paweł Dobrowolski – drums
Janusz Muniak Sextet – Live @ Jazz Bez 2011
Janusz Muniak – tenor sax, soprano sax
Marcin Ślusarczyk – alto sax
Tomasz Grzegorski – tenor sax
Paweł Kaczmarczyk – piano
Maciej Adamczak – bass
Łukasz Żyta, Krzysztof Dziedzic – drums
Paweł Kaczmarczyk Directions in Music feat. Janusz Muniak – Stan Getz, „Sunshower”, Live @ Harris Piano Jazz Bar, Kraków 2013
Paweł Kaczmarczyk – piano
Janusz Muniak – tenor sax
Maciej Adamczak – bass
Dawid Fortuna – drums
Weekend z Muniakiem – Live @ Harris Piano Jazz Bar, Kraków 2014
Janusz Muniak – tenor sax
Paweł Kaczmarczyk – piano
Wojciech Pulcyn – bass
Gašper Bertoncelj (Slovenia) – drums
30 grudnia 2015 Paweł wystąpił z Januszem Muniakiem w Harris Piano Jazz Bar w Krakowie.
Był to przedostatni występ w życiu Muniaka.
3 stycznia 2016, po występie sylwestrowym w swoim klubie U Muniaka, saksofonista trafił do szpitala z rozległym zawałem serca, a po kilku tygodniach zmarł:
Janusz Muniak Quartet – Live @ Harris Piano Jazz Bar, Kraków, 30 grudnia 2015
Janusz Muniak – tenor sax
Paweł Kaczmarczyk – piano
Maciej Adamczak – bass
Sebastian Frankiewicz – drums
W 2001 Paweł Kaczmarczyk utworzył pierwsze własne trio jazzowe, z kontrabasistą Michałem Barańskim i perkusistą Pawłem Dobrowolskim.
Muzykę formacji Kaczmarczyk / Barański / Dobrowolski Trio krytycy charakteryzowali, jako: „ciepłą i odkrywającą wrażliwość wykonawców, choć pozbawioną elektryzującej dynamiki czy awangardowych pomysłów„.
Formacja czerpała inspiracje od gigantów jazzu – Herbie’ego Hancocka, Billa Evansa i Brada Mehldau.
28 lutego 2005 trio Kaczmarczyk / Barański / Dobrowolski nagrało podczas Bielskiej Zadymki Jazzowej album „Live„.
Płyta została wydana przez Polskie Radio Katowice, i była rozprowadzana w formie dodatku do „Jazz Forum„.
Adam Baruch napisał wówczas:
„Ta muzyka została nagrana rok przed wydaniem sensacyjnego debiutanckiego albumu tria „Audiofeeling„, i obecnie jest przedmiotem kolekcjonerskim. Muzyka jest absolutnie genialna, od góry do dołu, od początku do końca, i od pierwszej do ostatniej nuty. Kaczmarczyk jest, oczywiście, wybitnym pianistą – eleganckim i wrażliwym, a przede wszystkim dojrzałym, znacznie powyżej poziomu, jakiego można by oczekiwać od muzyka w jego wieku. Ale jeszcze bardziej zdumiewające, niż jego techniczny blask, są umiejętności kompozytorskie, które zmieniają go w pełnoprawną osobowość jazzową. Oczywiście, wszyscy muzycy są równie znakomici, grają z wdziękiem i pasją, zawsze elegancko i ze smakiem. Ogólny wynik jest oszałamiający, zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, że jest to muzyczny debiut„.
Za występ na tym festiwalu zespół wygrał Grand Prix i otrzymał Anioła Jazzowego Bielskiej Zadymki Jazzowej 2005.
Paweł został również zauważony przez Łódzkie Stowarzyszenie Jazzowe Melomani i doceniony, otrzymując w 2006 Oscara Jazzowego – Grand Prix Jazz Melomani za rok 2005, w kategorii Nadzieja Melomanów.
Wywiad z Kaczmarczyk / Barański / Dobrowolski Trio – Regiony Kultury 2005
Również kolejna płyta z udziałem Pawła – „Audiofeeling” z 2007, nagrana w dużo szerszym składzie w czerwcu 2006, zebrała deszcz pozytywnych recenzji.
Na albumie, oprócz tria Pawła Kaczmarczyka, wystąpiło aż trzech saksofonistów tenorowych, użyto także elektroniki:
Paweł Kaczmarczyk – piano
Radek Nowicki, Tomasz Grzegorski, Grzech Piotrowski – tenor sax
Grzech Piotrowski – electronics
Michał Barański – bass
Paweł Dobrowolski – drums.
W 2007 płyta została uznana Jazzową Płytą Roku w ankiecie Jazz Top „Jazz Forum”.
W tym samym roku Paweł został nominowany do Oscara Jazzowego – Grand Prix Jazz Melomani 2006, w kategorii Nadzieja Melomanów.
Album „Complexity In Simplicity„, wydany w 2009, otworzył Pawłowi drzwi do kariery międzynarodowej.
Płyta została wydana w renomowanej wytwórni ACT i, tym samym, Paweł Kaczmarczyk został trzecim polskim muzykiem, po Tomaszu Stańko i Marcinie Wasilewskim (obaj w ECM), występującym w roli lidera własnego zespołu, nagrywającego dla prestiżowej wytwórni o zasięgu światowym.
Album nagrano z dużą, rozbudowaną formacją, o nazwie Paweł Kaczmarczyk Audiofeeling Band, w składzie:
Paweł Kaczmarczyk – piano
Rafal Sarnecki – guitar
Radek Nowicki – tenor sax, soprano sax
Tomasz Grzegorski – tenor sax, bass clarinet
Grzech Piotrowski – soprano sax
Łukasz Poprawski – alto sax
Jerzy Małek – trumpet
Michał Barański, Wojciech Pulcyn – bass
Bogusz Wekka – percussions
Paweł Dobrowolski, Łukasz Żyta – drums.
Utwory z tego krążka „tchną młodzieńczym duchem poszukiwań, a sam Kaczmarczyk przywołuje swoją grą styl Billa Evansa, Esbjörna Svenssona i Brada Mehldau. Jego muzyka jest eklektyczna i wielowymiarowa”, jak napisano w „Jazz Forum”:
Album Trailer
„Complexity In Simplicity” Audio 2009
Płyta została uznana Jazzowym Albumem Roku 2009 w ankiecie „Jazz Forum”, a Paweł Kaczmarczyk – Jazzowym Pianistą Roku 2009.
W 2010 Paweł Kaczmarczyk otrzymał Oscara Jazzowego – Grand Prix Jazz Melomani, w kategorii Artysta Roku 2009, zaś album „Complexity in Simplicity” – Oscara Jazzowego w kategorii Płyta Roku 2009 (nagrodę przyznała TVP2).
Paweł Kaczmarczyk jest autorem niezwykłego projektu muzycznego, który został zainicjowany na początku lat 2000.
Jest to cykl koncertowy o nazwie Directions in Music. Ma na celu prezentację twórczości najwybitniejszych osobowości świata jazzu. Każdy koncert – to nie tylko spotkanie z historią muzyki jazzowej, ale także możliwość posłuchania na żywo wybitnych gości, zapraszanych przez Pawła.
Zrealizowane koncerty w ranach cyklu Directions In Music to m.in.: Hubbard (Jerzy Małek, Piotr Schmidt), Hank Mobley (Tomasz Grzegorski), Garbarek / Jarrett (Grzech Piotrowski), Ray Charles (Jorgos Skolias), Thelonious Monk (Karol White), Dexter Gordon (Piotr Baron), Michael Brecker (Szymon Kamykowski), Elvin Jones (Kazimierz Jonkisz), Woody Shaw (Piotr Schmidt), Eric Dolphy (Maciej Obara), Zbigniew Seifert (Mateusz Smoczyński), Stan Getz (Janusz Muniak), Chet Baker (Robert Murakowski), Sam Rivers (Marek Pospieszalski), Sławomir Kulpowicz (Paweł Jarzębski, Janusz Stefański), Elis Regina (Marita Alban Juarez), Zbigniew Wegehaupt (Andrzej Olejniczak) czy Herbie Hancock The Headhunters:
Paweł Kaczmarczyk Directions in Music feat. Szymon Kamykowski – Michael Brecker, „Madame Toulouse”, Live @ Piec Art Acoustic Jazz Club, Kraków 2011
Paweł Kaczmarczyk – piano
Szymon Kamykowski – tenor sax
Maciej Adamczak – bass
Dawid Fortuna – drums
Paweł Kaczmarczyk Directions in Music feat. Andrzej Olejniczak – Zbigniew Wegehaupt, „Dziewczyna lipcowa”, Live @ Harris Piano Jazz Bar, Kraków 2012
Paweł Kaczmarczyk – piano
Andrzej Olejniczak – tenor sax
Max Mucha – bass
Dawid Fortuna – drums
Paweł Kaczmarczyk Directions in Music feat. Marek Pospieszalski – Sławomir Kulpowicz, „Manhattan”, Live @ Starzy i Młodzi czyli Jazz w Krakowie, Harris Piano Jazz Bar, Kraków 2012
Paweł Kaczmarczyk – piano
Marek Pospieszalski – tenor sax, soprano sax
Paweł Jarzębski – bass
Janusz Stefański – drums
Paweł Kaczmarczyk Directions in Music feat. Piotr Baron – Dexter Gordon, „Fried Bananas”, Live @ Harris Piano Jazz Bar, Kraków 2012
Paweł Kaczmarczyk – piano
Piotr Baron – tenor sax
Maciej Adamczak – bass
Dawid Fortuna – drums
Paweł Kaczmarczyk Directions in Music – Herbie Hancock The Headhunters, „Watermelon Man” (Herbie Hancock), Live @ Harris Piano Jazz Bar, Kraków 2014
Paweł Kaczmarczyk – synthesizer
Olaf Węgier – tenor sax
Łukasz Belcyr – guitar
Grzegorz Bąk – bass
Tomas Celis Sanchez – percussions
Filip Mozul – drums
Paweł występuje też chętnie w roli sidemana.
W 2008 wziął udział w nagraniu płyty gitarzysty Rafała Sarneckiego, „Songs from a New Place”, która otrzymała nominację do Fryderyka w kategorii Fonograficzny Debiut Roku:
Rafał Sarnecki Quartet – „Living Like Weasels” from „Songs from a New Place”, Studio Session Video, Nieporęt, Poland 2008
Rafał Sarnecki – guitar
Paweł Kaczmarczyk – piano
Wojciech Pulcyn – bass
Łukasz Żyta – drums
Rafał Sarnecki Quartet – „On Green Dolphin Street” from „Songs from a New Place”, Live @ Piec Art Jazz Club, Kraków, 2011
Rafał Sarnecki – guitar
Paweł Kaczmarczyk – piano
Maciej Adamczak – bass
Colin Stranahan – drums
W 2009 Paweł wystąpił na krążku krakowskiego zespołu New Bone Quartet – „It’s Not Easy”:
„It’s Not Easy”, Live @ Centrum Kultury i Sztuki, Leszno 2009
Tomasz Kudyk – trumpet
Paweł Kaczmarczyk – piano
Marcin Ślusarczyk – alto sax
Maciej Adamczak – bass
Arek Skolik – drums
Na zaproszenie Grzecha Piotrowskiego, Paweł zagrał na albumie „Emotronica” z 2009
Rok 2010 przyniósł Pawłowi kolejną nominację do Fryderyka, tym razem w kategorii Jazzowy Muzyk Roku, a także kolejne wydawnictwo w roli sidemana. Była to płyta flecisty Leszka HeFi Wiśniowskiego – „Kinetyka”:
Leszek HeFi Wisniowski Quartet & Archetti Orchestra – „Kinetyka”, Live in Jaworzno 2015
Leszek Hefi Wiśniowski – pearl bass flute, flute with the glissando headjoint
Pawel Kaczmarczyk – piano
Tomasz Kupiec – bass
Bartosz Staromiejski – drums
Archetti Orchestra, conductor Maciej Tomasiewicz
https://www.youtube.com/watch?v=1xWtlV28LCU
W 2011 ponownie wystąpił na albumie Rafała Sarneckiego – tym razem na „The Madman Rambles Again”:
Rafał Sarnecki Quartet – „Hermeto” from „The Madman Rambles Again”, Live @ Piec Art Jazz Club, Kraków 2010
Rafał Sarnecki – guitar
Paweł Kaczmarczyk – piano
Maciej Adamczak – bass
Colin Stranahan – drums
W 2012 pojawił się na płycie zespołu New Bone Quartet – „Destined”:
Tomasz Kudyk – trumpet, flugelhorn
Marcin Slusarczyk – alto sax
Pawel Kaczmarczyk – piano
Maciej Adamczak – bass
Dawid Fortuna – drums
Gościnnie:
Tomasz Grzegorski – tenor sax
Jan Pilch – percussion
Najnowsze dokonania wydawnicze Pawła Kaczmarczyka to kolejne, wybitne albumy autorskie.
Płyta „Paweł Kaczmarczyk Audiofeeling Trio – Something Personal” została wydana w 2015 na Słowacji, przez oficynę Hevhetia, a nagrywana była w czerwcu 2014, w Alvernia Studios w Alwerni, w składzie:
Paweł Kaczmarczyk – piano
Maciej Adamczak – bass
Dawid Fortuna – drums.
„To jest płyta wciągająca od pierwszego dźwięku, a po ostatnim ma się ochotę zacząć słuchać od początku. Wszystko ma tu głęboki sens muzyczny. Każdy dźwięk wydaje się ważny i niesie ze sobą mnóstwo znaczeń. Dynamika i barwa mają ogromne znaczenie, a muzycy posługują się tymi środkami równie swobodnie, jak melodią, harmonią i rytmem. Muzyka pulsuje nierównomiernymi metrami, granymi naturalnie i swobodnie. Artyści zgrani są fantastycznie, dialogują i uzupełniają się doskonale. Wszystko pasuje – i dźwięki bębnów, i bas, są odpowiednie miejsca na solówki, wszystko szlachetne i precyzyjne, a jednocześnie bardzo swobodne. Cały program jest tak dobrany, że właściwie tworzy całość, jedną suitę”
(Ryszard Borowski).
Paweł Kaczmarczyk Audiofeeling Trio – „Dormitory Groove” (Michał Barański) from „Something Personal”, Studio Session Video @ Alvernia Studios, Alwernia, Poland 2014
Paweł Kaczmarczyk – piano
Maciej Adamczak – bass
Dawid Fortuna – drums
Paweł Kaczmarczyk Audiofeeling Trio – „Something Personal”, Studio Session Video @ Alvernia Studios, Alwernia, Poland 2014
Pawel Kaczmarczyk – piano
Maciej Adamczak – bass
Dawid Fortuna – drums
Paweł Kaczmarczyk Audiofeeling Trio – „Teardrop” (Massive Attack) from „Something Personal”, Studio Session Video @ Alvernia Studios, Alwernia, Poland 2014
Pawel Kaczmarczyk – piano
Maciej Adamczak – bass
Dawid Fortuna – drums
Paweł Kaczmarczyk Audiofeeling Trio – „Birthday Song” from „Something Personal”, Studio Session Video @ Alvernia Studios, Alwernia, Poland 2014
Paweł Kaczmarczyk – piano
Maciej Adamczak – bass
Dawid Fortuna – drums
Kolejny album autorski, „Paweł Kaczmarczyk Audiofeeling Trio feat. Mr. Krime – Vars & Kaper: DeconstructiON” ukazał się w 2016, a nagrany został w listopadzie 2015, w RecPublica Studio w Lubrzy (poza utworem „Mister John / Panie Janie”, który pochodził jeszcze z poprzedniej sesji w czerwcu 2014, w Alvernia Studios).
Paweł Kaczmarczyk – piano
Maciej Adamczak – bass
Dawid Fortuna – drums
Mr. Krime Wojciech Długosz – turntables, electronics
„Vars & Kaper: DeconstructiON” to interpretacje utworów dwóch wybitnych polskich kompozytorów, którzy zdobyli rozgłos w Stanach i na świecie. Zarówno Henryk Wars, jak i Bronisław Kaper, zasłynęli jako twórcy muzyki filmowej. Kaper, jako pierwszy Polak, otrzymał Oscara – za muzykę do filmu „Lili” z 1953. Jest on również autorem słynnych standardów jazzowych – „Invitation” oraz „On Green Dolphin Street”. Obaj muzycy stali się gigantami „złotej epoki Hollywood”, zyskując uznanie na całym świecie. Ich melodie nucone są do dziś.
Na płycie „Vars & Kaper DeconstructiON” Kaczmarczyk nie tyle przekłada dzieła wspomnianych artystów na współczesny jazzowy język, ile tworzy wspólną platformę, łączącą przeszłość z teraźniejszością, elektronikę z akustyką, film z jazzem – a to wszystko dzięki zaproszeniu DJ-a Mr. Krime’a do współpracy.
Przy okazji promocji albumu, Paweł Kaczmarczyk przedstawiał swoje wątpliwości: „Być może, jazzu już nie ma, i pozostała po prostu muzyka improwizowana, inspirowana wpływami czasów współczesnych i historii. Być może, tam właśnie trzeba szukać świętego Graala kreacji – gdzieś między tym, co stworzyło nas, a tym, co tworzymy my”.
„Płytę otwiera „Invitation” Bronisława Kapera, który stanowi zapowiedź tego, co czeka odbiorcę. To tu spotyka się odgłos szelestu płyty gramofonowej, efekty elektroniczne, dźwięki serwowane przez DJ-a i akustyczna subtelność tria jazzowego, a wszystkie te elementy są znakomicie wyważone, przemyślane. Początkowo liryczny temat, ewoluuje i rozwija się, by nabrać współczesnego kształtu. Następuje dialog między tym, co było, i tym, co jest.
W utworach „Po mlecznej drodze” Warsa i „While My Lady Sleeps” Kapera, Kaczmarczyk udowadnia, że wypracował własny język gry i kompozycji, język, przepełniony wieloma zmianami artykulacji i rytmu, nowoczesny, pełen motoryki, który splata z sobą subtelne, eteryczne tematy, prowadzone z największą uwagą, oraz mocno akcentowane pochody akordów. Piamista swobodnie porusza się po meandrach harmonii jazzowej. Utwór „While My Lady Sleeps” kończy popis perkusisty, Dawida Fortuny.
Na uwagę zasługuje sposób podejścia do znanych melodii Warsa – „Już nie zapomnisz mnie”, „Ach, śpij, kochanie” oraz „Panie Janie”. Oryginalny temat każdego z nich przewija się w improwizacji, nasilając się, zanikając, przybierając zupełnie inne kształty i oprawę. Całość utrzymana jest jednak w określonych ryzach. „Ach, śpij, kochanie” zachowuje swój senny, kołysankowy nastrój. Końcowe solo kontrabasu Macieja Adamczaka, grane smyczkiem, staje się liryczne i rozciągnięte w czasie. W „Panie Janie” Mr. Krime cytuje dialog, w którym mężczyźni sprzeczają się o melodię utworu. Według nich, jest ona nudna, jednak „inaczej nie wolno jej zagrać”. Na podstawie banalnej linii melodycznej, powstaje majstersztyk, na który należy patrzeć z przymrużeniem oka, ale i z podziwem.
Temat „Follow Me” Bronisława Kapera pochodzi z filmu „Mutiny on the Bounty” („Bunt na Bounty”) z 1962. W części głównej utworu ma miejsce owy filmowy „bunt na pokładzie”, któremu przewodzi Kaczmarczyk. Nie brakuje zdecydowanego uderzenia, ani też chwilowego uspokojenia, by wszystko zakończyło się przemyślaną kulminacją”
(Mariola Borowska).
Paweł Kaczmarczyk Audiofeeling Trio feat. Mr. Krime – „Invitation” (B. Kaper), Live Studio Session 2016
Pawel Kaczmarczyk – piano
Mr.Krime Wojciech Długosz – turntablism, electronics
Maciej Adamczak – bass
Dawid Fortuna – drums
Paweł Kaczmarczyk Audiofeeling Trio feat. Mr. Krime – „Ach, śpij, kochanie” (H. Wars), Live Studio Session 2016
https://www.youtube.com/watch?v=Q60jt_HszM8
Paweł Kaczmarczyk Audiofeeling Trio feat. Mr. Krime – „While My Lady Sleeps” (B. Kaper), Live Studio Session 2016
https://www.youtube.com/watch?v=4Ilfq6O9gsw
Paweł Kaczmarczyk Audiofeeling Trio feat. Mr. Krime – „Follow Me” (B. Kaper), Live Studio Session 2016
Polish Radio Award Mateusze Trójki 2016 – Paweł Kaczmarczyk Audiofeeling Trio feat. Mr. Krime „Vars & Kaper: DeconstructiON”, Medley Live 2016
W 2018 ukazał się album „Kaczmarczyk vs Paderewski – Tatra”.
Paweł Kaczmarczyk sięgnął po muzykę Paderewskiego nie bez przyczyny. W 2018 świętowaliśmy setną rocznicę odzyskania niepodległości, a Paderewski był jednym z tych, którzy ogromnie przyczynili się do uzyskania suwerenności przez Polskę po I wojnie światowej.
Źródłem i inspiracją dla „Tatry” Kaczmarczyka był „Album tatrzańskie” Ignacego Jana Paderewskiego. W 1884 ten wielki artysta i mąż stanu zreinterpretował pieśni góralskie, a 134 lata później ta twórczość została „przetłumaczona” na muzyczny język Pawła Kaczmarczyka, łącząc folk, klasykę i jazz.
Na początku 2019 muzycy odbyli trasę, promującą album. Koncert w Filharmonii Łódzkiej stanowił pierwszy przystanek na tej trasie, która objęła w sumie sześć miast, i zakończyła się w dniu 35. urodzin Pawła Kaczmarczyka, 8 lutego 2019, w Warszawie.
Sam Paweł mówi, iż „Tatra” to jego szósty album, ale pierwszy, nagrany z takim rozmachem. Na płycie, oprócz tria jazzowego, wystąpiła także 15-osobowa sekcja dęta oraz syntezatory.
Koncerty promocyjne wymusiły co prawda ograniczenie instrumentarium, ale to nie przeszkodziło w uzyskaniu rewelacyjnego efektu. Skład na płycie:
Paweł Kaczmarczyk – piano
Jakub Dworak – bass
DJ Krime – electronics
Mino Cinelu – percussion
Dawid Fortuna – drums.
„Kaczmarczyk vs Paderewski: Tatra” Album Video Trailer, 2018
https://www.youtube.com/watch?v=IXHArpEaxZs
W oryginale brzmiało to tak:
„W murowanej piwnicy” – Paderewski Polish Gorals Music
https://www.youtube.com/watch?v=QmcTKATfkfc
W trakcie dotychczasowej kariery Paweł Kaczmarczyk występował i współpracował z prawdziwymi gwiazdami muzyki, jak Lee Konitz, Jon Christensen, Mino Cinelu, Emil Mangelsdorff, Poogie Bell, Hadrien Feraud, Eivind Aarset, Arild Andersen, Theodosii Spassov, Monty Waters, Janusz Muniak, Piotr Wojtasik, Piotr Baron, Marek Pospieszalski, Adam Pierończyk, Zbigniew Namysłowski, Andrzej Olejniczak, Kazimierz Jonkisz, Rafał Sarnecki, Grzech Piotrowski, Olaf Węgier, Piotr Jarzębski i wielu innych.
Wystąpił na międzynarodowych festiwalach najwyższej rangi:
Leverkusener Jazztage (Niemcy), Jazz Meeting Berlin (Niemcy), Palatia Jazz Festival (Niemcy), 12 Points! European’s New Jazz (Irlandia), Gulf Jazz Nights (Zjednoczone Emiraty Arabskie), International Festival of Jazz Piano (Czechy), Warsaw Summer Jazz Days (Polska), Jazz en Nord (Francja), The Jazzy Colours Festival (Francja).
Paweł Kaczmarczyk występuje solo i w różnych składach, nie bojąc się ciągle podejmować nowe wyzwania, jak np koncert na oryginalnym instrumencie Ignacego Jana Paderewskiego z 1929:
Paweł Kaczmarczyk Trio – Paderewski Goes Jazz, Live @ National Museum in Warsaw, 2018
Paweł Kaczmarczyk – piano
Michał Barański – bass
Tomasz Torres – drums
Paweł Kaczmarczyk Piano Solo – Live @ Claudius Scissors Fashion Show, Bagatela Theatre, Cracow 2015
Leszek Możdżer, Marcin Wasilewski, Paweł Kaczmarczyk, Piotr Orzechowski – „Enjoy the Silence” (Depeche Mode), Live @ Gala Jubileuszowa 40-lecia Jazz Juniors 2016
https://www.youtube.com/watch?v=7yqN848i9xY
Paweł Kaczmarczyk Audiofeeling Trio – Live @ Nine Gates Festival, Pekin, Jazz po Polsku Tour, China 2017
Paweł Kaczmarczyk – piano
Kuba Dworak – bass
Dawid Fortuna – drums
Paweł Kaczmarczyk Trio – Live @ JazzBus Showcase, Voicingers 2019
Paweł Kaczmarczyk – piano
Alan Wykpisz – bass
Grzegorz Pałka – drums
Daniel Kramer & Paweł Kaczmarczyk Trio – Live @ Piano4 Tour, 2019
Daniel Kramer – piano
Paweł Kaczmarczyk – piano
Wojciech Pulcyn – bass
Sebastian Frankiewicz – drums
Wybrana dyskografia:
2018: Kaczmarczyk vs Paderewski: Tatra – Paweł Kaczmarczyk
2016: Vars & Kaper: DeconstructiON – Paweł Kaczmarczyk Audiofeeling Trio & Mr. Krime
2015: Something Personal – Paweł Kaczmarczyk Audiofeeling Trio
2012: Destined – New Bone
2011: The Madman Rambles Again – Rafał Sarnecki
2010: Kinetyka – Leszek HeFi Wiśniowski feat. Krzesimir Dębski
2009: Complexity In Simplicity – Paweł Kaczmarczyk Audiofeeling Band
2009: It’s Not Easy – New Bone
2009: Emotronica – Grzech Piotrowski
2008: Songs from a New Place – Rafał Sarnecki
2007: Audiofeeling – Paweł Kaczmarczyk Trio
2005: Live – Kaczmarczyk / Barański / Dobrowolski Trio
Nagrody i wyróżnienia
2002 Jazz Juniors – Nagroda Główna: Kaczmarczyk / Jaros / Dobrowolski Trio
2002 Jazz Juniors – Nagroda dla Instrumentalisty: Paweł Kaczmarczyk
2004 Jazz nad Odrą – Grand Prix: Kaczmarczyk / Barański / Dobrowolski Trio
2004 Kultursalon Hörbiger Wiena (Austria) – Nagroda Główna: Kaczmarczyk / Nowicki / Traczyk / Dobrowolski Quartet
2004 Pomorska Jesień Jazzowa – Nagroda Główna „Klucz do Kariery”: Kaczmarczyk / Święs / Dobrowolski Trio
2005 Bielska Zadymka Jazzowa – Grand Prix i „Anioł Jazzowy”: Kaczmarczyk / Barański / Dobrowolski Trio
2006 Oscar Jazzowy – Grand Prix Jazz Melomani, w kategorii Nadzieja Melomanów 2005: Paweł Kaczmarczyk
2006 Junior Jazz Usti nad Labem (Czechy) – Główna Nagroda: Paweł Kaczmarczyk Trio
2007 Jazz Top „Jazz Forum” – Płyta Roku: „Audiofeeling”
2007 Oscar Jazzowy – nominacja do Grand Prix Jazz Melomani, w kategorii Nadzieja Melomanów 2006: Paweł Kaczmarczyk
2008 Fryderyk – nominacja w kategorii Fonograficzny Debiut Roku: Rafał Sarnecki „Songs from a New Place”
2009 Jazz Top „Jazz Forum” – Pianista Roku: Paweł Kaczmarczyk
2009 Jazz Top „Jazz Forum” – Płyta Roku: „Complexity In Simplicity” Paweł Kaczmarczyk Audiofeeling Band
2010 Oscar Jazzowy – Grand Prix Jazz Melomani, w kategorii Artysta Roku 2009: Paweł Kaczmarczyk
2010 Oscar Jazzowy – Grand Prix Jazz Melomani, w kategorii Płyta Roku 2009: „Complexity In Simplicity” Paweł Kaczmarczyk Audiofeeling Band (nagroda TVP2)
2010 Fryderyk – nominacja w kategorii Jazzowy Muzyk Roku: Paweł Kaczmarczyk
2016 Mateusz Trójki – Muzyka Jazzowa, Wydarzenie: Paweł Kaczmarczyk Audiofeeling Trio feat. Mr. Krime – „Vars & Kaper: DeconstructiON”
2016 Oscar Jazzowy – nominacja do Grand Prix Jazz Meloman, w kategorii Artysta Roku 2015; Paweł Kaczmarczyk
2017 Oscar Jazzowy – Grand Prix Jazz Melomani, w kategorii Płyta Roku 2016: „Vars & Kaper: DeconstructiON” Paweł Kaczmarczyk Audiofeeling Trio & Mr. Krime.
„Nazwisko Kaczmarczyk zapewne stanie się niebawem definicją dla wirtuozerii i kreatywności w jazzie” („Mannheimer Morgen”).
„Słuchając, jak Paweł Kaczmarczyk wydobywa dźwięki z klawiszy, możemy zrozumieć, na czym polega pełnokrwista, pełna zaangażowania pianistyka jazzowa” („Chicago Tribune”).
„Kaczmarczyk zadebiutował w jednej z najsłynniejszych europejskich wytwórni płytowych – ACT Music, i stanął w gronie takich gwiazd, jak Lars Danielsson, Esbjörn Svensson, Leszek Możdżer czy Nils Landgren”
(„Gazeta Wyborcza”).
„Muzyka Pawła Kaczmarczyka łączy w sobie całą jazzową tradycję, ignorując trendy i gatunki, podkreślając sens melodii i struktury, którą można znaleźć tylko wśród najlepszych jazzowych mistrzów, jak Bill Evans”
(Adam Baruch).
JUBILATOWI ŻYCZYMY WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO, STO LAT !!!