28. Wielka Gala Grand Prix Jazz Melomani 2020

Oprac. Ewa Kałużna. Fot. YouTube, Sebastian Szwajkowski, Marcin Storma

Big Band Fabryka Wełny, pod dyrekcją Macieja Pawłowskiego
Fot. Sebastian Szwajkowski

28. WIELKA GALA GRAND PRIX JAZZ MELOMANI
odbyła się 17 października 2020, w Teatrze Wielkim w Łodzi.

W trakcie gali, wręczone zostały nagrody, nazywane JAZZOWYMI OSCARAMI, za artystyczne osiągnięcia w polskim i europejskim jazzie, za rok 2019.


Janusz Szrom otrzymał statuetkę Jazzowego Oscara w kategorii Jazzowy Krytyk / Dziennikarz Roku 2019
Fot. Sebastian Szwajkowski

► W kategorii JAZZOWY KRYTYK / DZIENNIKARZ ROKU 2019 statuetkę Jazzowego Oscara otrzymał JANUSZ SZROM – wokalista jazzowy, pedagog, ale także, a ostatnio przede wszystkim, publicysta, autor wielu znaczących pozycji z obszaru muzyki jazzowej i nie tylko. Są to m.in. „Księga polskich standardów”, „Janusz Szrom. Inaczej”, „Wojciech Majewski. Nie było lata”, 3-tomowy „Andrzej Zaucha SongBook”, czy najnowsza, potężna monografia „Warsztaty Muzyczne w Chodzieży 1971-2020”, wydana w 2020.


Jazzowy Oscar w kategorii Nadzieja Melomanów 2019 trafił w ręce basistki Kingi Głyk
Fot. Sebastian Szwajkowski

KINGA GŁYK, 23-letnia basistka jazzowo-bluesowa, której płyty są popularne na całym świecie, otrzymała nagrodę w kategorii NADZIEJA MELOMANÓW 2019.
Jest uważana za najlepszą polską basistkę młodej generacji i wschodzącą gwiazdę jazz-bluesa.
Koncertuje nie tylko w Polsce, ale także w Indonezji, Austrii, Niemczech, Szwajcarii, Włoszech, Portugalii, Słowacji, Czechach czy na Ukrainie.
W marcu 2015 wydała debiutancki album „Rejestracja”. Płyta otrzymała pozytywne recenzje dziennikarzy radiowej Trójki oraz magazynów „Jazz Forum” i „Twój Blues”.
W 2016 nagrała drugi autorski album – koncertowy „Happy Birthday”.
Od 2016 film na YouTube, przedstawiający Kingę, wykonującą „Tears in Heaven” Erica Claptona, osiągnął prawie 2,5 mln wyświetleń:
Kinga Głyk – „Tears In Heaven” https://www.youtube.com/watch?v=S2QmtENFh2Y Przewiń do fimu
W 2017 ukazał się najnowszy album Kingi – „Dream”, wydany przez Warner Music, a nagrany w towarzystwie szeroko znanych muzyków – Grega Hutchinsona (drums), Tima Garlanda (sax) i Nitai Hershkovitsa (piano):
Kinga Głyk – „Dream” Audio 2017 https://www.youtube.com/watch?v=gJPRKbGYkwk Przewiń do fimu
Kinga Głyk – „5 Cookies”, „Let’s Play Some Funky Groove”, Live @ New Morning 2020 https://www.youtube.com/watch?v=kAmpQ0tzMow Przewiń do fimu


Jazzowego Oscara w kategorii Jazzowy Album Roku 2019 otrzymała od TVP3 płyta „Three Crowns” formacji Maciej Obara Quartet (Maciej Obara – sax, Dominik Wania – piano, Ole Morten Vågan – bass, Gard Nilssen – drums). Album wydała prestiżowa niemiecka ECM.
Nagrodę w imieniu zespołu odebrał wybitny łódzki Hammondzista, laureat kilku Oscarów Jazzowych, Paweł Serafiński
Fot. Sebastian Szwajkowski

► Jazzowego Oscara dla PŁYTY ROKU 2019, przyznanego przez TVP3, otrzymał album „THREE CROWNS” formacji MACIEJ OBARA QUARTET.

► Z kolei, sam MACIEJ OBARA otrzymał indywidualnie nagrodę w kategorii JAZZOWY MUZYK ROKU 2019.

Płyta „Three Crowns”, druga dla wytwórni ECM, została nagrana w stałym składzie:
Maciej Obara – sax
Dominiki Wania – piano
Ole Morten Vågan – bass
Gard Nilssen – drums.

Polsko-norweski kwartet pod wodzą Macieja Obary – to jedna z najciekawszych formacji na międzynarodowej, współczesnej scenie jazzowej.
Maciej Obara jest kolejnym polskim artystą, po Tomaszu Stańko i Marcinie Wasilewskim, który nagrywa w barwach prestiżowej niemieckiej ECM Records.

Tytuł najnowszego albumu – „Three Crowns” (Trzy Korony) – odwołuje się do najwyższego szczytu Pienin Środkowych, gór, położonych na granicy polsko-słowackiej. Nazwa płyty może być jednocześnie odczytana, jako nawiązanie do szczytowej formy kwartetu Macieja Obary, który zdobywa kolejne sukcesy na muzycznym szlaku, wytyczonym przez debiutanckie nagranie dla ECM – „Unloved”.

Najnowszy materiał, zarejestrowany we francuskim studiu La Buissonne, w marcu 2019, to sześć premierowych kompozycji, autorstwa lidera zespołu, oraz dwie interpretacje utworów Henryka Mikołaja Góreckiego (1933-2010), kompozytora współczesnej muzyki poważnej i religijnej:

„Vang Church” from „Three Crowns” Promo Audio 2019 https://www.youtube.com/watch?v=RPsEwWP9hbE Przewiń do fimu
Maciej Obara Quartet – „Sleepwalker”, Live @ Gărâna Jazz Festival, Romania 2019 https://www.youtube.com/watch?v=ysVFRJahY3E Przewiń do fimu

W imieniu laureatów, Oscary Jazzowe odebrał wybitny łódzki Hammondzista, Paweł Serafiński, który odczytał e-mail z podziękowaniami od Macieja Obary.


Big Band Fabryka Wełny. Pierwszy z prawej Marek Kubisiak
Fot. Sebastian Szwajkowski

Marek Kubisiak, współzałożyciel i członek Big Bandu Fabryka Wełny, odebrał Jazzowego Oscara dla Najlepszego Łódzkiego Jazzmana 2019. Nagrodę tradycyjnie przyznaje Prezydent Miasta Łodzi, czyli od kilku lat – Hanna Zdanowska
Fot. youtube (screen)

Marek Kubisiak, współzałożyciel i członek Big Bandu Fabryka Wełny, odebrał Jazzowego Oscara dla Najlepszego Łódzkiego Jazzmana 2019. Nagrodę tradycyjnie przyznaje Prezydent Miasta Łodzi, czyli od kilku lat – Hanna Zdanowska
Fot. youtube (screen)

► NAJLEPSZY ŁÓDZKI JAZZMAN 2019 to MAREK KUBISIAK, współtwórca Big Bandu Fabryka Wełny. Nagrodę tradycyjnie przyznaje Prezydent Łodzi, czyli od kilku lat – Hanna Zdanowska.
(O Fabryce Wełny poniżej).


Dwie statuetki Jazzowych Oscarów, w kategoriach Całokształt Działalności oraz Grand Prix of Europe, przyznano Adamowi Makowiczowi.
W imieniu laureata, nagrody odebrał wybitny skrzypek jazzowy młodego pokolenia, Mateusz Smoczyński, kilkukrotny laureat Jazzowych Oscarów w latach poprzednich
Fot. Sebastian Szwajkowski

► GRAND PRIX za CAŁOKSZTAŁT DZIAŁALNOŚCI
oraz ► GRAND PRIX of EUROPE
otrzymał polski pianista jazzowy, mieszkający w USA, ADAM MAKOWICZ, który w 2020 świętował 80. rocznicę swoich urodzin.
Obie nagrody odebrał w imieniu laureata Mateusz Smoczyński.


Big Band Fabryka Wełny, pod dyrekcją Macieja Pawłowskiego
Fot. Sebastian Szwajkowski

Solistka Big Bandu Fabryka Wełny, Olga Fidrysiak, oraz dyrygent i kierownik artystyczny Maciej Pawłowski
Fot. Sebastian Szwajkowski

Gościnnie z Big Bandem Fabryka Wełny wystąpiła wokalistka Kasia Nova
Fot. Sebastian Szwajkowski

Big Band Fabryka Wełny. Marek Kubisiak solo
Fot. Sebastian Szwajkowski

Dzień przed galą, 16 października, odbyło się spotkanie online z laureatem Nagrody Prezydenta Miasta Łodzi dla Najlepszego Łódzkiego Jazzmana 2018, trębaczem Piotrem Krzemińskim. Rozmowę przeprowadziła Małgorzata Stelmasiak z Łódzkiego Stowarzyszenia Jazzowego „Melomani”. Warto obejrzeć i wysłuchać https://www.facebook.com/JazzMelomani/videos/386521379169477/
Fot. youtube (screen)

Sobotnią galę uświetniły występy.

► BIG BAND FABRYKA WEŁNY, pod dyrekcją Macieja Pawłowskiego, wystąpił z udziałem wokalistów – Olgi Fidrysiak, Kasi Novej (gościnnie) i Kacpra Andrzejewskiego, oraz z solistami Martą Sobczak, Markiem Kubisiakiem, Jackiem Delongiem, Piotrem Krzemińskim i Jakubem Raczyńskim.
Big Band Fabryka Wełny to nowa inicjatywa muzyków z regionu łódzkiego, którzy założyli dużą orkiestrę jazzową. Siedzibą formacji jest hotel o nazwie „Fabryka Wełny”, stąd nazwa zespołu, a także dla podtrzymania dawnych tradycji włókienniczo-muzycznych Pabianic.
Jazz, w tym swing, ku któremu zespół skłania się, narodził się na amerykańskich polach bawełny. Pod „polskim dachem”, czyli w obecnych murach hotelu „Fabryka Wełny”, mieściła się niegdyś fabryka bawełny. Istnieją dowody, że Pabianice nazywały się w dawnych latach Pobawianice, a to wiele mówiąca nazwa.
Można podejrzewać, że, gdyby Big Band Fabryka Wełny inaugurował działalność 20 lat temu, za pulpitem dyrygenckim stałby pabianiczanin, Henryk Debich, a przy fortepianie siedziałby inny pabianiczanin – Karol Nicze.
Skład zespołu to klasyczny big band: saksofony, puzony, trąbki i sekcja rytmiczna. Wśród muzyków są nauczyciele akademiccy, muzycy Filharmonii Łódzkiej, Teatru Wielkiego i Teatru Muzycznego w Łodzi, członkowie znanych zespołów jazzowych i rozrywkowych.
Repertuar to własne kompozycje i muzyka swingowa, ze złotej ery jazzu, z lat 50., kiedy grały słynne orkiestry Benny’ego Goodmana, Counta Basie’ego, Duka Ellingtona czy Woody’ego Hermana.
Publiczność doceniła wysiłki muzyków Fabryki Wełny – solówki nagradzano brawami, były bisy, a na zakończenie występu widzowie ochoczo wstali z miejsc, by w tanecznych podrygach pożegnać formację gorącym aplauzem. Był to moment zapewne rzadko widziany w murach tak szacownej instytucji, jaką jest Teatr Wielki.
Big Band Fabryka Wełny – Live @ Big Band Festiwal, Nowy Tomyśl 2018 https://www.youtube.com/watch?v=gCCymS0Y7-c Przewiń do fimu
Krystyna Prońko & Big Band Fabryka Wełny – Live 2018 https://www.youtube.com/watch?v=nbF3wH6f19Y Przewiń do fimu


Duet muzyków smyczkowych, Mateusz Smoczyński & Stephan Braun, zaprezentował materiał z najnowszej płyty „Keep on Turnin’ „‚, która ukazała się dzień wcześniej, 16 października 2020, nakładem Seifert Records
Fot. Sebastian Szwajkowski

Mateusz Smoczyński, członek duetu Smoczyński & Braun, zaprezentował materiał z najnowszej płyty „Keep on Turnin’ „‚, która ukazała się dzień wcześniej, 16 października 2020, nakładem Seifert Records
Fot. Sebastian Szwajkowski

► Duet MATEUSZ SMOCZYŃSKI & STEPHAN BRAUN zaprezentował materiał z najnowszej płyty „KEEP ON TURNIN'”, która ukazała się dzień wcześniej, 16 października 2020, nakładem Seifert Records.
Duet polskiego skrzypka, Mateusza Smoczyńskiego, i niemieckiego wiolonczelisty, Stephana Brauna, jest znany polskiej publiczności jazzowej. Są jednymi z najlepszych na świecie muzyków, stosujących niekonwencjonalne techniki gry na instrumentach smyczkowych. Ich unikalny sposób gry na skrzypcach i wiolonczeli jest bardzo charakterystyczny, pozwala osiągnąć jedyne w swoim rodzaju brzmienie, rytm i groove. Obaj artyści są uznanymi i wziętymi improwizatorami, którzy biorą udział w wielu projektach.
Smoczyński i Braun połączyli siły i zaprezentowali najnowszy materiał. Większość utworów, które muzycy wybrali na płytę, pochodzi z repertuaru znacznie większych składów – zespołów fusion i soulowych z lat 90. Interpretowanie tej muzyki tylko na dwóch instrumentach smyczkowych, daje możliwość prezentacji ich brzmienia z zupełnie innej perspektywy.
STEPHAN BRAUN to absolwent uniwersytetów muzycznych w Hamburgu i Berlinie, na wydziałach klasycznym oraz jazzowym. Wielokrotnie występował z NDR Big Band, Schauspielhaus Hamburg oraz Berliner Ensamble. Współpracował z Melody Gardot, Nilsem Landgrenem, Gilem Goldsteinem, Chrisem Hinze, Donem Thomsonem, Tillem Broennerem, Giorą Feidmanem i Kristjanem Randalu.
Nagrał kilkadziesiąt płyt, z czego dwie jako lider. Miał okazję występować na najważniejszych scenach na świecie. Od 2014 Stephan Braun wykłada w Hochschule für Musik, Theater und Medien w Hanowerze. W ubiegłym roku, podczas Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego im. Z. Seiferta, Stephan otrzymał Nagrodę Specjalną, jaką był koncert na tegorocznym festiwalu.
MATEUSZ SMOCZYŃSKI to absolwent Akademii Muzycznej w Warszawie, w klasie Andrzeja Gębskiego. Prowadzi klasę skrzypiec jazzowych w Uniwersytecie Warszawskim. Zwycięzca Międzynarodowego Jazzowego Konkursu Skrzypcowego im. Zbigniewa Seiferta. W ankiecie „Jazz Forum” otrzymał tytuł najlepszego skrzypka jazzowego 2017. Występował na najważniejszych scenach całego świata. Współpracował z Branfordem Marsalisem, Bobbym McFerrinem, Gilem Goldsteinem, Richie’em Beirachem, Zbigniewem Namysłowskim, Urszulą Dudziak, Vladislavem Sendeckim, Leszkiem Możdżerem, Natalią Kukulską, Anną Marią Jopek, Grzechem Piotrowskim, Krystyną Stańko. Razem z Joachimem Kühnem, Bronisławem Suchankiem, Januszem Stefańskim i Bohdanem Jarmołowiczem, brał udział w prawykonaniu „Koncertu jazzowego” Zbigniewa Seiferta.
Jest liderem w własnego kwintetu oraz członkiem New Trio.
Współzałożyciel i filar Atom String Quartet, jednego z najlepszych jazzowych kwartetów smyczkowych na świecie.
ASQ został nagrodzony dwoma Fryderykami. W 2015 Mateusz wraz z Atom String Quartet zostali po raz trzeci laureatami Oscara Jazzowego Grand Prix Jazz Melomani.
W latach 2012-2016 Mateusz Smoczyński był pierwszym skrzypkiem w amerykańskim Turtle Island Quartet, zdobywcy dwóch Grammy. W 2013 kwartet wziął udział w nagraniu płyty „After Blue” wokalistki Tierney Sutton, który został nominowany do Grammy. Rok później premierę miała autorska płyta zespołu – „Confetti Man”. Została ona uznana przez National Federation of Music Clubs za najlepsze amerykańskie kameralne nagranie roku.
W sobotę, 17 października, wysłuchaliśmy energetycznego koncertu duetu wirtuozów, pełnego muzycznych zawirowań i zwrotów akcji, pod każdym względem mistrzowskiego.
Mateusz Smoczyński / Stephan Braun Duo – „Some Skunk Funk” (Randy Brecker), Live 2016 https://www.youtube.com/watch?v=xsorop-OlQ0 Przewiń do fimu
Mateusz Smoczyński / Stephan Braun Duo – „Pass It On” (Dave Holland), Live 2017 https://www.youtube.com/watch?v=J8vz8cfZglo Przewiń do fimu
Mateusz Smoczyński & Stephan Braun – „Higher Ground” (Stevie Wonder), Live 2019 https://www.youtube.com/watch?v=rxv8TO4EzLE Przewiń do fimu


Gwiazda Wieczoru, formacja Q YA VY, wystąpiła w zmienionym składzie, ze względu na chwilowe niedomagania zdrowotne trzech jej stałych członków – Jose Torresa, Bartka Staszkiewicza i Marcina Kurka. Na szczęście, wszystko udało się bez zarzutu, w miejsce brakujących muzyków dołączyli inni, i występ wypadł doskonale. Na keybordach zagrał Adam Lemańczyk, a na gitarze – Dawid Trawicki, uczeń Mateusza Kurka
Fot. Marcin Storma

Q YA VY Yacek Rodziewicz, Maciej Sikała, Dawid Trawicki
Fot. Marcin Storma

Q YA VY Yacek Rodziewicz
Fot. Marcin Storma

Q YA VY Maciej Sikała
Fot. Marcin Storma

Q YA VY Adam Lemańczyk (w zastępstwie Bartka Staszkiewicza)
Fot. Marcin Storma

Q YA VY Filip Torres
Fot. Marcin Storma

Q YA VY Tomek Torres
Fot. Marcin Storma

Q YA VY Dawid Trawicki (w zastępstwie Mateusza Kurka)
Fot. Marcin Storma

Q YA VY w nieco zmienionym składzie: Adam Lemańczyk, Yacek Rodziewicz, Maciej Sikała, Filip Torres, Tomek Torres, Dawid Trawicki
Fot. Marcin Storma

► Gwiazda Wieczoru, czyli formacja Q YA VY, wystąpiła w zmienionym składzie, ze względu na chwilowe niedomagania zdrowotne trzech jej stałych członków – Jose Torresa, Bartka Staszkiewicza i Marcina Kurka. Zdrowia życzymy!!!
Na szczęście, wszystko udało się bez zarzutu, w miejsce brakujących muzyków dołączyli inni, i występ wypadł doskonale. Na keybordach zagrał Adam Lemańczyk, a na gitarze – Dawid Trawicki, uczeń Mateusza Kurka.
Q YA VY to kujawsko-mazowiecko-dolnośląska grupa, którą tworzą:
Q-rek (Mateusz Kurek) – guitar
Yacek Rodziewicz – baritone sax, keyboards
Maciej Sikała – tenor sax
Bartek Staszkiewicz – keyboards
Filip Torres – bass guitar
Tomek Torres – drums
José Torres – percussion.
Ich muzyka to, jak sami określają, „kontrasty, energia i emocje, spotkanie wyzwolonej jazzowej improwizacji z rockową energią, przekraczanie muzycznych stylistyk, czerpanie ze skarbca muzycznych historii i doświadczeń muzyków zespołu, otwarcie na eksperyment i nowe doświadczenia” (qyavy.pl).
Sercem i duszą bandu są komponujący gitarzysta Q-rek (Mateusz Kurek) oraz saksofonista barytonowy Yacek Rodziewicz. Do współpracy zaprosili pianistę i klawiszowca Bartka Staszkiewicza, giganta saksofonu tenorowego Macieja Sikałę, a także rodzinę Torresów: perkusjonistę José i jego dwóch synów – perkusistę Tomasza i basistę Filipa.
„Q Ya Vy to zespół z wizją. Jego siłą jest – poza kunsztem tworzących go muzyków – wielopokoleniowość (najstarszy członek grupy urodził się w 1958, najmłodszy – w 1990). Proponują słuchaczom porcję muzyki, utrzymanej w tradycji pobudzającego jazz-rocka, z mocnym i wyraźnym elementem latynoskim i dbałością o dyscyplinę wykonawczą. Grają jazz, ale taki, którego słucha się bez snobizmu i dla czystej przyjemności, imponujący panowaniem nad formą utworów i dyscypliną solistów”.
W 2017 wydali debiutancką płytę „Q Ya Vy”. „Muzyka na niej zawarta to niezwykle przystępne, ale pełne smaczków, melodyjnych tematów granie z pogranicza jazzy i rocka. Podlane jest to niemałą dawką latynoskiego klimatu, za który w ogromnej części odpowiada sekcja rytmiczna rodziny Torresów. Na tym tle harcują dwa saksofony, czasem grając unisono mocne fragmenty, a kiedy indziej pięknie przenikając się i uzupełniając. Riffy i solówki wygrywa gitara Kurka, całość harmonicznie spajają instrumenty klawiszowe i delikatne elektroniczne wtrącenia. Do tego dochodzi muzyczny luz i poczucie humoru, widoczne choćby w tytułach piosenek” (muzykoholicy.com).
Na gali 17 października Q YA VY zagrały m.in. materiał z ich albumu z 2017:
„AntyFAŁSZYSTA” Official Video 2017 https://www.youtube.com/watch?v=AhtZIwiINl4 Przewiń do fimu
„Na melARANŻU” – Live @ Jazz Od Nowa Festival 2017 https://www.youtube.com/watch?v=pSpFYgNsBzI Przewiń do fimu
„claveSYN” – Live @ Jazz Od Nowa Festival 2017 https://www.youtube.com/watch?v=cNCIMAmpp7c Przewiń do fimu


250 Widownia Teatru Wielkiego w Łodzi w czasach pandemii Covid-19 🙁
Fot. Sebastian Szwajkowski

► JAZZOWA PERŁA ŁODZI 2019, przyznana przez Radio Łódź, za najbardziej znaczące wydarzenie jazzowe w Łodzi w minionym roku, powędrowała tym razem do festiwalu LETNIA AKADEMIA JAZZU, organizowanego tradycyjnie w łódzkim klubie WYTWÓRNIA.
„To jest nagroda dla wydarzenia i miejsca, w którym to wydarzenie się odbywa. Na pomysł tej nagrody wpadliśmy z prezesem Stowarzyszenia „Melomani”, Ireneuszem Kowalewskim, jeszcze w 2008. Promowaliśmy miejsca, w których jazz istniał, miał możliwość funkcjonowania, w wykonaniu młodych, przede wszystkim łódzkich, artystów. W tym roku nagrodziliśmy Letnią Akademię Jazzu, która odbywa się w klubie Wytwórnia. Klub był pierwszym laureatem naszej nagrody w 2008. Cieszę się bardzo, że klub jest aktywny i kontynuuje działalność. Cieszę się, że mogę wręczyć właśnie Letniej Akademii Jazzu tegoroczną nagrodę Jazzowa Perła Roku. Jesteśmy od tego, by promować, w ramach naszej misji kulturotwórczej, działalność młodych muzyków” – podkreślał prezes Radia Łódź i jednocześnie wiceprezes Łódzkiego Stowarzyszenia Jazzowego „Melomani”, Dariusz Szewczyk.
W imieniu laureata, nagrodę odebrała Karolina Juzwa, główna organizatorka jazzowych przedsięwzięć w klubie Wytwórnia.

Galę poprowadzili Justyna Sieniawska i Conrado Moreno.
Dzień przed galą, 16 października, odbyło się spotkanie online z laureatem Nagrody Prezydenta Miasta Łodzi dla Najlepszego Łódzkiego Jazzmana 2018, trębaczem Piotrem Krzemińskim. Rozmowę przeprowadziła Małgorzata Stelmasiak z Łódzkiego Stowarzyszenia Jazzowego „Melomani”. Warto obejrzeć i wysłuchać https://www.facebook.com/JazzMelomani/videos/386521379169477/

P o d s u m o w a n i e

28. Gala Grand Prix Jazz Melomani odbyła się w Teatrze Wielkim, w obowiązującym obecnie reżimie sanitarnym, w związku z obostrzeniami epidemicznymi, a więc przy udziale niewielkiej liczby widzów. Koncert był jednak dostępny dla szerokiej widowni online.
Wkrótce ukaże się na YouTube film z pełnym zapisem koncertu.

Oscary Jazzowe przyznawane są w Łodzi od 1992, z inicjatywy Łódzkiego Stowarzyszenia Jazzowego „Melomani”, pod kierownictwem Ireneusza Kowalewskiego. W ten sposób, kontynuowane są łódzkie tradycje jazzowe, sięgające lat powojennych, kiedy to powstał w łódzkim oddziale Polskiej YMCA pierwszy polski pełnoprawny zespół jazzu nowoczesnego – Melomani.
Gala Grand Prix Jazz Melomani uznawana jest za jedno z najbardziej prestiżowych wydarzeń jazzowych w Polsce.
GRATULACJE dla WSZYSTKICH LAUREATÓW!

Wielkie wyrazy podziękowania i szacunku
dla ŁÓDZKIEGO STOWARZYSZENIA JAZZOWEGO „MELOMANI”,
z prezesem IRENEUSZEM KOWALEWSKIM na czele,
za perfekcyjne przygotowanie
28. GALI GRAND PRIX JAZZ MELOMANI,
pomimo ogromnych trudności, związanych z pandemią Covid-19.

Wróć do tekstu na temat poniższego filmu

Wróć do tekstu na temat poniższego filmu

Wróć do tekstu na temat poniższego filmu

Wróć do tekstu na temat poniższego filmu

Wróć do tekstu na temat poniższego filmu

Wróć do tekstu na temat poniższego filmu

Wróć do tekstu na temat poniższego filmu

Wróć do tekstu na temat poniższego filmu

Wróć do tekstu na temat poniższego filmu

Wróć do tekstu na temat poniższego filmu

Wróć do tekstu na temat poniższego filmu

Wróć do tekstu na temat poniższego filmu

Wróć do tekstu na temat poniższego filmu