Big Beats Big Times – Berke Can Ozcan

Oprac. Ewa Kałużna, Fot. Krzysztof Mokanek


Berke Can Ozcan
Fot. Krzysztof Mokanek


Berke Can Ozcan
Fot. Krzysztof Mokanek


Berke Can Ozcan
Fot. Krzysztof Mokanek


Berke Can Ozcan
Fot. Krzysztof Mokanek

FESTIWAL EKLEKTIK SESSION 2019
Wrocław 4-6 października 2019

Eklektyczny – znaczy łączący w jedną całość elementy niepasujące do siebie, nieprzystające, niejednorodne.
Tymczasem twórcy wrocławskiego festiwalu EKLEKTIK SESSION, w tym dyrektor festiwalu, Radek Bond Bednarz, udowadniają, że przeciwieństwa przyciągają się, a publiczność kocha różnorodne brzmienia w niekonwencjonalnych przestrzeniach miejskich.

Eklektik Session to międzynarodowa platforma artystyczna oraz wyjątkowy festiwal, który zdążył wpisać się w kalendarz najważniejszych wydarzeń kulturalnych Wrocławia.
Eklektik Session skutecznie zaciera granice stylistyczne, promuje oraz integruje środowiska twórcze, nawiązuje bliską współpracą z artystami, festiwalami oraz instytucjami z całego świata.
Pomysłodawcą Eklektik Session jest Radek Bond Bednarz, wrocławski artysta, muzyk i producent; laureat Wrocławskiej Nagrody Muzycznej za nowatorstwo w tworzeniu muzycznego wydarzenia, angażującego środowisko i publiczność w spotkanie z różnymi dziedzinami sztuki.

Kolejne odsłony festiwalu podsumowuje jedyna w swoim rodzaju Eklektik Orchestra, realizując wszystkie założenia platformy ES. Finałowy zespół co roku występuje w innym, niepowtarzalnym składzie, z udziałem gości festiwalu z pogranicza wielu stylistyk, reprezentujących odmienne kultury.

Tegoroczna edycja Eklektik Session odbywała się pod hasłem „Home & Identity” („Dom i Tożsamość„).
W dniach 4-6 października 2019 we Wrocławiu gościli artyści z Japonii, Turcji, Norwegii, Wlk. Brytanii.
Podczas festiwalu zawsze świetnie sprawdzają się, przearanżowane na sale koncertowe, wnętrza wrocławskie, które niekoniecznie kojarzą się z muzyką, jak Muzeum Teatru im. Henryka Tomaszewskiego, Muzeum Pana Tadeusza czy hala serwisowa Mercedes-Benz.

4 października 2019 w Muzeum Pana Tadeusza, zlokalizowanym w Kamienicy Pod Złotym Słońcem, w sercu wrocławskiego Rynku, wystąpił BERKE CAN OZCAN, z projektem BIG BEATS BIG TIMES.
To nieustannie rozwijający się projekt perkusisty, pochodzącego ze Stambułu, o niezwykle szerokiej wyobraźni i pasji do muzyki.
Pracował jako producent, dyrektor muzyczny i kompozytor, przy wielu projektach filmowych. Poza zestawem perkusyjnym, interesuje go tworzenie dźwięków z przedmiotów codziennego użytku, jak doniczki z terakoty, kapsle, miotły, drewniane nosidła do butów czy stara pralka.

W kreowaniu pejzaży dźwiękowych używa także magnetofonów, samplerów, rejestratorów polowych i odtwarzaczy winylowych.
Big Beats Big Times to projekt oparty na improwizacji oraz interakcji, w którym uczestniczą wybitni perkusiści, jak: Kenny Wollesen (John Zorn, Bill Frisell), Erland Dahlen (Nils Petter-Molvaer, Stian Westerhus & Pale Horses), Steve Nistor (Brian Blade’s Mama Rosa Band, Daniel Lanois), Jack Irons (Pearl Jam, Red Hot Chili Peppers), Craig Santiago (New Zion Trio), Arto Tunçboyacıyan (Armenian Navy Band), Blair Sinta (Alanis Morissette) oraz John J. Holden.

Fotorelacja z występu Berke Can Ozcana, z projektem Big Beats Big Times, autorstwa Krzysztofa Mokanka.

Eklektik Session
Muzeum Pana Tadeusza
Big Beats Big Times
Berke Can Ozcan.