Relacja z koncertów XI Festiwalu Muzyki Filmowej Krzysztofa Komedy

Oprac. Materiały prasowe Fundacji JazzArt
Fot. Andrzej Rumianowski

11 kwietnia 2019 r. Iwona Strzelczyk-WojciechowskaKrzysztof Wojciechowski z Fundacji Jazzart otworzyli jedenastą edycję Festiwalu Muzyki Filmowej Krzysztofa KomedySali Koncertowej Polskiego Radia
im. Witolda Lutosławskiego
przy ul. Modzelewskiego 59 w Warszawie.




Pierwszego dnia wystąpił włoski zespół Danilo Rea Trio z programem: Cinema Music Films.




Danilo Rea, to jeden z najwybitniejszych włoskich pianistów jazzowych o międzynarodowej renomie, przedstawił włoskie kompozycje mistrzów muzyki filmowej oraz utwory Krzysztofa Komedy w swojej aranżacji. To gra pełna zaskakujących momentów
wielkiej, lirycznej improwizacji, co spowodowało,
że jego gra porównywana jest do gry Keitha Jarreta









Zakończenie pierwszego dnia Festiwalu
Sali Koncertowej Polskiego Radia
im. Witolda Lutosławskiego

przy ul. Modzelewskiego 59 w Warszawie.



Festiwalowi towarzyszyła wystawa MUZEUM JAZZUKOMEDA, kalendarium życia artysty



Autor wystawy, Andrzej Rumianowski
i dyrektor Festiwalu, Krzysztof Wojciechowski.



13 kwietnia 2019 r. Iwona Strzelczyk-WojciechowskaKrzysztof Wojciechowski witający publiczność zebraną podczas trzeciego dnia Festiwalu Muzyki Filmowej Krzysztofa KomedySali Koncertowej Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego.
Drugi dzień Festiwalu miejsce miał w Nowym Kinie Wisła , gdzie odbyła się emisja filmu „Do widzenia, do jutraJanusza Morgensterna z muzyką Krzysztofa Komedy.


Trzeciego dnia Festiwalu jako pierwszy wystąpił Sławek Jaskułke Sextet z programem zatytułowanym:
Komeda Recomposed

Projekt Komeda Recomposed jest interpretacją i odniesieniem do twórczości Krzyzstofa Komedy, ikonicznej płyty ASTIGMATIC, najważniejszego albumu w historii polskiej szkoły jazzowej.



Sławek Jakułke należy do czołowych polskich pianistów jazzowych o międzynarodowej renomie.
Jest jednym z najoryginalniejszych talentów polskiego jazzu ostatniego dziesięciolecia.







Sławek Jaskulke to improwizator, kompozytor muzyki fortepianowej, orkiestrowej, teatralnej i filmowej.
Wykładowca Katedry Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej w Gdańsku.




Żegnając się z publicznością, dziękując za owacje Sławek Jaskułke zdradził tajemnicę, że z Komedy w całym koncercie, były tylko trzy pierwsze nuty, reszta to jego kompozycja.


Tego dnia oprócz wystawy Muzeum Jazzu KOMEDA – kalendarium życia prezentowana była wystawa Marka Karewicza KOMEDA w OBIEKTYWIE



Krzysztof Sadowski przed fotografią przedstawiającą Komedę przy fortepianie i 3 jego kolegów muzyków, w środku Krzysztof Sadowski.



Wystawa Marka Karewicza składała się z 16 prac przedstawiających Krzysztofa Komedę z przełomu lat 50/60.







Po przerwie na scenie powitaliśmy
Quintet Wojtka Mazolewskiego z programem:
WOJTEK MAZOLEWSKI QUINTET KOMEDA.
Usłyszeliśmy najnowszy projekt zespołu, stworzony w hołdzie dla Krzysztofa Komedy.
Ciekawe i energetyczne połączenie tradycji z nowoczesnością.




Wojtek Mazolewski basista, kompozytor, jeden z współtwórców jassu, lider zespołów Pink Freud i Wojtek Mazolewski Quintet, autor muzyki filmowej, teatralnej. Laureat nagród, muzyczny partner m.in.: Tomasza Stańko, Johna Zorna, Tima Berne, Marcina Maseckiego




Była taka jedna chwila i trwała niecałą sekundę i ją mam.








JAZZ i PUNK wytatuowane na palcach Wojtka Mazolewskiego.



Ostatni dzień , ostatnia, pożegnalna fotografia: Wojtek Mazolewski Quintet i organizatorzy Festiwalu: Krzysztof Wojciechowski i Iwona Strzelczyk – Wojciechowska.