Jerzy Małek

Zbigniew Wegehaupt Quartet – „Wege”, Live 2006, Jerzy Małek – trumpet, flugelhorn

Oprac. Ewa Kałużna. Fot. amfiteatr.radom.pl, wybrane albumy, plakat

Jerzy Małek
Fot. amfiteatr.radom.pl

Jerzy Małek
Fot. amfiteatr.radom.pl

Jerzy Małek Album 2017

Jerzy Małek Album 2019, plakat


 
Dzisiaj, 27 listopada 2021. 43. urodziny świętuje

JERZY MAŁEK
(ur. 27 listopada 1978),

jeden z najznakomitszych polskich trębaczy jazzowych, kompozytor, aranżer, producent muzyczny, pedagog i wykładowca.

Jest porównywany do tak wielkich postaci, jak Tomasz Stańko czy Piotr Wojtasik.

Od ponad 20 lat rozwija karierę z ogromnym powodzeniem.

Rozszerza swój harmonijny i melodyjny kontekst, dodając elementy rytmiczne, inspirowane europejską muzyką folkową i współczesnymi wielokulturowymi dźwiękami.

W ankiecie Jazz Top „Jazz Forum” wielokrotnie zajmował czołowe pozycje, w kategorii trębacz roku.

POCZĄTKI

Urodził się w Elblągu. Naukę gry na trąbce rozpoczął w wieku 13 lat, po dołączeniu do lokalnej orkiestry dętej.

Gruntowne wykształcenie zdobył w szkole muzycznej w rodzinnym Elblągu, a następnie – na słynnym Wydziale Jazzu i Muzyki Współczesnej Akademii Muzycznej w Katowicach. Studia ukończył z wyróżnieniem.

W 2014 w Akademii Muzycznej w Gdańsku otrzymał stopień doktora sztuk muzycznych, w dyscyplinie instrumentalistyka.

Dzisiaj, oprócz aktywności scenicznej, rozwija działalność pedagogiczną, oraz nagrywa płyty w towarzystwie takich sław, jak Arild Andersen, Hans van Oosterhout, czy Marcin Wasilewski.

Ma na swoim koncie wiele nagród, zarówno jako solista i bandleader, jak też kompozytor. Do najważniejszych zaliczyć można nagrody na festiwalach Jazz and Blues Musical Contest Gdynia 1998, International Contest Katowice 2000, Klucz do Kariery na Pomorskiej Jesieni Jazzowej, Jazz nad Odrą 2000, Grand Prix Jazz Juniors 2000, druga nagroda na Szczecińskich Zmaganiach Jazzowych 2004 (zagrał wtedy z Billym Harperem i jego zespołem), nominacje do Fryderyka, w kategoriach Najlepszy Muzyk Jazzowy oraz Najlepszy Kompozytor i Aranżer. Jest wielokrotnym laureatem ankiety Jazz Top magazynu „Jazz Forum”, w kategorii trąbka.

W 2004 Jerzy zdobył prestiżowe 3. miejsce w międzynarodowym konkursie Jazz Struggle 2004, w którym udział wzięli muzycy z całej Europy, a zdobywcą 1. nagrody został, nominowany do Grammy, amerykański trębacz, Keyon Harrold.

Większość nagród i wyróżnień była wynikiem licznych konfrontacji jeszcze w czasie studiów muzycznych, jednak na rozpoznawalność Jerzy zapracował sobie kształtowaniem własnego stylu oraz współpracą z ikonami jazzu polskiego, takimi jak Janusz Muniak, Leszek Kułakowski, Zbigniew Namysłowski, Michał Urbaniak, Wojciech Karolak, Tomasz Szukalski, Zbigniew Wegehaupt, Janusz Skowron, Andrzej Jagodziński, Janusz Strobel, Jarek Śmietana, czy Leszek Możdżer, a również z zagranicznymi, jak Arild Andersen, Gary Bartz, Billy Harper, Steve Logan, Dan Tepfer, Eric Allen, Ziw Rawitz, Hans van Oosterhout, Lucas Pino, Troy Miller, Ed Cherry, Al Mcdowell, Femi Temowo, Mircea Tiberian, Andy Middleton.

Współpracował z orkiestrą Sinfonia Varsovia, przy nagrywaniu albumu „Brass” z 2017:

„Children of Sanchez” from „Sinfonia Varsovia Brass” 2017


Komponuje dla teatru i kina. Napisał muzykę do etiudy „Powroty” z 2014, w reż. Arkadiusza Bartosiaka, oraz, wraz z Markiem Dyjakiem, do filmu dokumentalnego „Ziemia bezdomnych” z 2017, w reż. Marcina Janosa Krawczyka, a także do obrazu „Powroty” wg „Scen z życia małżeńskiego” Ingmara Bergmana, wyreżyserowanego przez znakomitego polskiego reżysera, Arka Bartosiaka.

W 2013, w Kinie Iluzjon w Warszawie, wykonał, wraz z zespołem w składzie Marcin Wasilewski, Krzysztof Pacan, Tomasz Waldowski, Ida Zalewska, ilustrację muzyczną na żywo, do pokazu polsko-austriackiego filmu niemego „Huragan” z 1928, zamówioną na potrzeby festiwalu Silent Movies Festival, w związku z obchodami 150. rocznicy Powstania Styczniowego.

Jerzy Małek grał podczas spektakli i koncertów w Och Teatrze w Warszawie, Teatrze Muzycznym w Toruniu, czy Teatrze Variete w Krakowie.

Założył własne zespoły – Jerzy Małek Quartet, Jerzy Małek Quintet, Jerzy Małek Group. Pod tymi nazwami funkcjonuje wiele różnych składów koncertowych, tworzonych przez Jerzego, jako lidera.

Wybrana DYSKOGRAFIA:
2000 Be Five
2002 Gift
2005 Spirit of the Time
2005 Wege – Zbgniew Wegehaupt Quartet
2007 Tota – Zbgniew Wegehaupt Quartet
2009 Bop Bit – Jerzy Małek Group
2009 Culmination
2011 Air
2014 Stalgia
2017 Forevelle
2017 Brass – Sinfonia Varsovia, Jerzy Małek, Wayne Bergeron, Jacek Namysłowski
2017 Copy & Insert – Leszek Kułakowski Quintet
2019 Black Sheep.

„BY FIVE” 2000

Pierwszy album, sygnowany nazwiskiem Jerzego Małka, i zawierający jego kompozycje, to „By Five” z 2000. Płyta została wydana przez Not Two Records oraz Jazz Forum Records, a zawierała styl, nazywany contemporary jazz, czyli jazz współczesny. Utwory na albumie to „Kolo Look for the Chicken”, „Parnas Mood”, „Say Yes”, „Olivia”, „Day of Dusk”, „By Five”, „Quite Unaware” oraz „Confession”. Wystąpili:
Jerzy Małek – trumpet
Tomasz Grzegorski – tenor sax
Marek Romanowski – trombone
Michał Tokaj – piano
Romuald Twarożek – bass
Sebastian Frankiewicz – drums.

„GIFT” 2002

To druga płyta, sygnowana nazwiskiem Jerzego Małka. Skład został tu kompletnie zmieniony w stosunku do poprzedniego wydawnictwa – z tamtego zespołu pozostał tylko perkusista, Sebastian Frankiewicz. Kompozycje to „Gift”, „Enough”, „Waltz for M.”, „Out of the Window”, „As Good as It Gets”, „Peace from the Lonely Soul”, „Get Up”, „Many Miles Away”. Muzyka to ponownie contemporary jazz:
Jerzy Małek – trumpet, flugelhorn
Marcin Ślusarczyk – alto sax
Radek Nowicki – tenor sax
Jan Smoczyński – piano
Maciej Adamczak – bass
Sebastian Frankiewicz – drums.

JERZY MAŁEK GROUP – „BOP BIT”, 2009

Zespół o nazwie Jerzy Małek Group, a właściwie big band, składający się z 13 artystów, wydał w 2009 album „Bop Bit”. Płyta zawierała osiem kompozycji Jerzego Małka, w tym trzyczęściową „Red Neons” – „Red Neons Part One”, „Bop Beat”, „Get Up”, „Red Neons Part Two”, „The Quay”, „Don’t Ask Me Why”, „Street Dance”, „Red Neons Part Three”. Okładkę zaprojektował sam Jerzy Małek. Muzyka, jak wskazuje tytuł, to jazz w bopowej odsłonie. Wystąpili:
Jerzy Małek – trumpet
Dariusz Herbasz, Radosław Nowicki, Tomasz Grzegorski – tenor sax
Sławek Jaskułke – electric piano
Jan Smoczyński – keyboards
Dominik Bukowski – vibraphone
Konrad Zemler – guitar
Adam Kowalewski, Krzysztof Pacan – bass
Bogusz Wekka – percussion
Roman Ślefarski – drums
Mika Urbaniak – vocal (on „Get Up”).
„AIR” 2011

Po 2-letniej przerwie, Jerzy wydał trzeci album pod własnym nazwiskiem – „Air” z 2011, choć tak naprawdę, na okładce nie było żadnych nazwisk. Kompozycje na płycie to „Slavs”, „Starka”, „White Tulips”, „Specjal”, „Air” oraz „Benio”.

Nastąpiła zmiana wydawnictwa – tym razem było to Universal Music Polska. Płyta została nagrana 1 marca 2011, w Studiu Tokarnia w Nieporęcie, a skład stanowił kwartet, który, oprócz Jerzego Małka, tworzyli dwaj członkowie słynnego tria Marcina Wasilewskiego, oraz ceniony kontrabasista jazzowy, Michał Barański:
Jerzy Małek – trumpet
Marcin Wasilewski – piano
Michał Barański – bass
Michał Miśkiewicz – drums.

„STALGIA” 2014

Czwarta płyta autorska Jerzego Małka, „Stalgia” z 2014, to była prawdziwa podróż muzyczna. 36-letni muzyk starał się ująć emocje i uczucia współczesnego muzyka, wypowiadając się językiem improwizacji, pod wpływem jazzu nowoczesnego. Od tej płyty, dzieła Jerzego Małka publikowało wydawnictwo Kayax.

Kompozycje na płycie to „Intro to Stalgia”, „Stalgia”, „Intro to Driftin Man”, „Driftin Man”, „Sagittarius”, „Elle”, „Keep Straight”, „Night Traveller”, „You’ve Changed”.

W realizacji muzycznych wyzwań towarzyszyli tu Jerzemu znakomici artyści – legendarny perkusista amerykański, Eric Allen, znany polskiej publiczności jako wieloletni współpracownik trębacza Wallace’a Roneya, kontynuatora myśli muzycznej Milesa Davisa, a także Stephen Riley, jeden z najbardziej oryginalnych, współcześnie żyjących, amerykańskich saksofonistów jazzowych. Polską część zespołu dopełniły osobowości polskiej sceny jazzowej – wieloletni współpracownik Nigela Kennedy’ego, pianista Piotr Wyleżoł, oraz, grający w niezliczonych formacjach, wirtuoz kontrabasu, Michał Barański:
Jerzy Małek – trumpet
Stephen Riley – tenor sax
Piotr Wyleżoł – piano
Michał Barański – bass
Eric Allen – drums

„Stalgia” 2014

„FOREVELLE” 2017

„Forevelle” – to tytuł dziesiątej płyty w dorobku Jerzego Małka, wydanej 3 marca 2017.

„Jerzy Małek tworzy muzykę na wskroś osobistą i pełną uczuć. Płyta „Forevelle” to swego rodzaju portret emocjonalny artysty. Dzięki gitarowym brzmieniom, płyta nabiera rockowego sznytu, który podkreśla wyjątkowy charakter utworów, nie tracąc swojej subtelności. To płyta o miłości, tęsknocie i nadziei. Odnajdziemy w niej swoistą melancholię, która odradza się, przeobraża i zmienia formę” (bluenote.poznan.pl).

Utwory na albume to „Forevelle”, „War Saw”, „Sweet Blue T.”, „Idealist”, „Homeroad”, „3 Pa” oraz „Summer Girl”. Album został nagrany w składzie:
Jerzy Małek – trumpet
Maciej Kądziela – alto sax
Dominik Kisiel – keyboards
Krzysztof Łochowicz – guitar
Andrzej Święs – bass
Sławek Koryzno – drums.
„Forevelle” – Album Teaser 2017

„BLACK SHEEP” 2019

Najnowszy projekt i płyta, „Black Sheep” z 2019, łączył dotychczasowe elementy własnych kompozycji Jerzego Małka, bogatą melodykę i wysublimowaną harmonię, z innowacyjnymi brzmieniami i rytmami, inspirowanymi współczesnymi trendami w muzyce, począwszy od sceny alternatywnej aż po pop. Zespół zaprezentował tu muzykę, która jest fuzją wielu stylów, połączonych ze sobą improwizacją jazzową. Premiera płyty „Black Sheep” miała miejsce na początku 2019.

„W warstwie harmonicznej, słyszymy rozbudowane modernistyczne połączenia akordów, tworzących wspólną narrację, której cechą charakterystyczną jest impresjonistyczne rozbudowanie formy. Ta cecha pozwala łączyć elementy jazzu nowoczesnego z innymi gatunkami muzycznymi lub ich elementami.

Warstwa melodyczna to frazy, które można powtórzyć już po pierwszym przesłuchaniu, co powoduje, że muzyka, mimo swego wysublimowania, staje się komunikatywna, nawet dla niewyrobionego odbiorcy.

I wreszcie, warstwa rytmiczna – bardzo bogata, balansująca pomiędzy jazzem, hip popem a rockiem alternatywnym, spaja cały projekt, tworząc, wraz z resztą elementów, swoistą kwintesencję stylu muzycznego” (jazzpress.pl).

W skład zespołu, obok lidera, weszli utytułowani muzycy jazzowi, mający często za sobą wieloletnią współpracę z legendami polskiego i światowego jazzu:
Jerzy Małek – trumpet, flugelhorn
Radek Nowicki – tenor sax
Piotr Wyleżoł, Aga Derlak – piano
Max Mucha – bass
Sebastian Frankiewicz – drums.

„Projekt „Black Sheep” wyznacza nowy kierunek w moich dotychczasowych poszukiwaniach muzycznych. Pozwala porzucić wcześniejsze uwarunkowania, i podążyć po raz kolejny w nieznanym kierunku” – mówił o płycie Jerzy Małek.

„Black Sheep” 2019

„In the Basement” from „Black Sheep” 2019

„She’ll Be Back” from „Black Sheep” 2019

MAŁEK & WEGEHAUPT – „WEGE” 2005

W 2005 ukazała się druga autorska płyta Zbigniewa Wegehaupta – „Wege”. Dzięki finansowej i organizacyjnej pomocy Stanisława Sojki, powstał jeden z najciekawszych polskich albumów jazzowych. W skład zespołu weszli muzycy o zupełnie odmiennych temperamentach muzycznych. Wegehaupt nie tylko znalazł wspólny język z dużo od niego młodszymi artystami, ale także połączył ich muzykę w zgrabną całość:
Jerzy Małek – trumpet
Marcin Masecki – piano
Zbigniew Wegehaupt – bass
Sebastian Frankiewicz – drums.

„Wegehaupt odsłania słuchaczom na tym albumie swoją muzyczną naturę, bo przecież autorskie dzieło jest właśnie takim odkrywaniem siebie dla innych. Okazuje się, że jest on przede wszystkim melodykiem. Większość utworów została zbudowana wokół śpiewnych, lirycznych, wpadających w ucho tematów, które zawsze są wprowadzane przez trąbkę, a więc instrument wybitnie melodyczny. Lider od początku wysyła też bardzo konkretne sygnały o swoim przywiązaniu do tradycji, do muzyki w pełni akustycznej, posiadającej bopowe korzenie. Zachowuje także „klasyczną” hierarchię panującą w kwartetach jazzowych. Na samej górze niepodzielnie panuje trąbka, co sprawia, że chwilami można odnieść wrażenie, iż słuchamy autorskiej płyty Jerzego Małka. Nieco niżej sytuuje się fortepian, później perkusja, i wreszcie kontrabas. Tak więc, Wegehaupt-basista znów odsuwa się w cień. A jednak, taka postawa ma głębokie uzasadnienie – po prostu Wege, pomijając jego skromność, jako człowieka i artysty, otwiera w ten sposób przestrzeń dla młodych członków swojego zespołu, którzy daną im szansę wykorzystują w stu procentach” (kultura.onet.pl).

Zbigniew Wegehaupt Quartet – „Wege”, Live 2006
Jerzy Małek – trumpet, flugelhorn
Marcin Masecki – piano
Zbigniew Wegehaupt – bass
Sebastian Frankiewicz – drums

MAŁEK & WEGEHAUPT – „TOTA”, 2007

W 2007 powstał ostatni projekt autorski Zbigniewa Wegehaupta – kwartet i album „Tota”. W kwartecie grali Jerzy Małek, Marcin Masecki i Ziv Ravitz. Płyta „Tota” zawierała w całości autorskie kompozycje Wegehaupta. Skład:
Jerzy Małek – trumpet
Marcin Masecki – piano
Zbigniew Wegehaupt – bass
Ziva Ravitz – drums.

Pytany, co znaczy tytuł płyty, Wegehaupt odpowiadał: „Nie chciałbym tego zdradzać. To taki mój sekretny szyfr, kombinacja słów, które mają dla mnie znaczenie bardzo głębokie, ponadczasowe”.

„Album „Tota” to muzyka, której słuchanie wymaga pewnego zaangażowania. W żadnym wypadku nie jest to rzecz użytkowa, która może snuć się w tle pogaduszek przy kawie, lecz płyta, która, by docenić ją w pełni, wymaga oddania się tylko słuchaniu. „Three Roses” to kompozycja, w której trąbka Jerzego Małka na planie pierwszym wygrywa melodyjny motyw. W tle, fortepian Marcina Maseckiego tworzy wyśmienity podkład, a Ziv Ravitz nie traktuje perkusji jako instrumentu stricte rytmicznego, przez co robi niezwykłe wrażenie. Nad całością czuwa oczywiście sam Wegehaupt. Kolejne na płycie nagranie, „Ana”, rozpoczyna się tym samym motywem, który kończy poprzedni utwór, a rozwijając się, tworzy coś w rodzaju swobodnej impresji. Swego rodzaju hołdem ze strony Wegehaupta, dla jednego z największych jazzowych basistów świata, Charlesa Mingusa, jest utwór „For Mingus”. Płyta „Tota” Zbigniewa Wegehaupta jest zdecydowanie jednym z najlepszych polskich albumów jazzowych ostatnich lat” (jazzpress.pl).

MAŁEK & KUŁAKOWSKI – „COPY & INSERT”, 2017

19 września 2017 na półki sklepowe trafił album koncertowy kwintetu Leszka Kułakowskiego – „Copy and Insert”. Skład kwintetu stworzyli:
Leszek Kułakowski – piano
Andy Middleton – soprano sax, tenor sax
Jerzy Małek – trumpet, flugelhorn
Piotr Kułakowski – bass
Tomasz Sowiński – drums.

Płyta została nagrana na żywo, w ramach gdańskiego Komeda Jazz Festival, w Filharmonii na Ołowiance. Na wydawnictwo złożyło się sześć kompozycji Kułakowskiego, zaś udział znakomitych polskich i zagranicznych muzyków przydał im światowego poziomu.

„Oprócz rozbudowanych partii instrumentalnych, nie zabrakło tu miejsca na improwizacje i solówki, ukazujące kunszt i niezwykły warsztat techniczny muzyków. To muzyka pełna kolorów, szerokich planów melodycznych i liryzmu, nawiązująca stylistycznie do hard bopu i tradycji jazzu europejskiego. Gość zza oceanu, Andy Middleton, zaprezentował rasowe brzmienie, a trębacz Jerzy Małek pokazał światową klasę. Obaj, razem z liderem, tworzą harmonię, jakiej spodziewać się można po najlepszych mainstreamowych zespołach. Sekcja rytmiczna napędza ten super team subtelnie i energicznie” (jazzforum.com.pl).

„XX Century Memories” from „Copy and Insert” – Live @ Jazz w Podziemiach Kamedulskich 2018
Leszek Kułakowski – piano
Jerzy Małek – trumpet, flugelhorn
Piotr Kułakowski – bass
Tomasz Sowiński – drums

„Wstawiłem zdjęcie mojego kotka na FB, i nikt nie zareagował” from „Copy and Insert” – Live @ Jazz w Podziemiach Kamedulskich, 2018
Leszek Kułakowski – piano
Jerzy Małek – trumpet, flugelhorn
Piotr Kułakowski – bass
Tomasz Sowiński – drums

11 listopada 2017 w Filharmonii Łódzkiej wystąpił Leszek Kulakowski Quartet, z Łódzką Orkiestrą Symfoniczną. Koncert poświecony był muzyce filmowej Krzysztofa Komedy, w aranżacji Leszka Kułakowskiego. Jerzy Małek zagrał jako członek kwintetu Leszka Kulakowskiego.

18 listopada 2017 odbył się występ kwintetu Jerzego Małka, podczas EFG London Jazz Festival. Z Jerzym Małkiem zagrali tam Andrzej Święs, Michal Miśkiewicz, Maciej Kądziela, Alan Wykpisz, Sebastian Frankiewicz, oraz gość specjalny – Leszek Kulakowski.

Podczas Letniej Akademii Jazzu 2018, w klubie Wytwórnia w Łodzi, mieliśmy okazję wysłuchać koncertu zespołu Leszek Kułakowski International Quintet, w skład którego wszedł Jerzy Małek.

JERZY MAŁEK INTERNATIONAL QUINTET

Jerzy Małek International Quintet to wyjątkowy projekt autorski, w którym, oprócz lidera, udział biorą dwaj goście specjalni z USA – legendarny perkusista, Adam Nussbaum, i saksofonista, Andy Middleton, oraz dwaj wybitni polscy muzycy – pianiści Marcin Wasilewski lub Piotr Wyleżoł, oraz kontrabasista Sławek Kurkiewicz.

Podczas koncertu, kwintet prezentuje głównie kompozycje lidera, a także utwory Adama Nussbauma i Andy’ego Middletona. Repertuar formacji łączy w sobie bogatą melodykę i wysublimowaną harmonię z nowymi trendami. Innowacją są tutaj więc rytmy, łączące jazz tradycyjny z muzyką współczesną.

Jako twórca nowego materiału, Jerzy Małek nie porzucił dotychczasowych idei jazzowych. Stanowią one dla niego najwyższą wartość we współczesnej muzyce improwizowanej.

Równocześnie, lider daje pełną wolność interpretacji własnych kompozycji muzykom, których zaprasza do współpracy, zwłaszcza w zakresie improwizacji. Czyni to z pełną premedytacją, bo przecież gości w swoim zespole wielkie indywidualności.

Najnowszy projekt Jerzego Małka, Jerzy Małek International Quintet, jest wydarzeniem wyjątkowym na polskim rynku, porównywalnym z wydarzeniami tego typu w Europie Zachodniej czy w USA, zarówno ze względu na poziom, jak i koncepcję artystyczną.
Jerzy Małek International Quintet – Live 2018
Jerzy Małek – trumpet
Andy Middleton – tenor sax
Piotr Wyleżoł – piano
Sławek Kurkiewicz – bass
Adam Nussbaum – drums

Posłuchajmy także:
Leszek Kułakowski Quartet – „Seksta”, Live 2013
Leszek Kułakowski – piano
Jerzy Małek – trumpet
Piotr Kułakowski – bass
Tomasz Sowiński – drums

Wojciech Karolak Quartet – „My Little Suede Shoes” (Charlie Parker), Live @ Służewski Dom Kultury, Jazz Dobry nad Dolinką 2014
Wojciech Karolak – Hammond organ
Tomasz Grzegorski – tenor sax
Jerzy Małek – trumpet
Arek Skolik – drums

Jerzy Małek Group – Live @ Nowy Świat Muzyki, 2017
Jerzy Małek – trumpet
Maciej Kądziela – alto sax
Marcin Wasilewski – piano
Damian Kostka – bass
Michał Miśkiewicz – drums

Jerzy Małek & Michał Urbaniak – Live @ Urbanator Days 2017
Michał Urbaniak – violin
Jerzy Małek – trumpet
Xantone Blacq – electroc piano, vocal
Femi Temowo – guitar
Otto Williams – bass guitar
Troy Miller – drums

Jerzy Małek Quintet – „You Said It’s Nothing”, Live @ Spatif, Warsaw 2018
Jerzy Małek – trumpet
Radek Nowicki – tenor sax
Artur Tuznik – piano
Krzysztof Pacan – bass
Sebastian Frankiewicz – drums

Jerzy Małek Quintet – „She’ll Be Back” from „Black Sheep”, Live @ Spatif, Warsaw 2018
Jerzy Małek – flugelhorn
Radek Nowicki – tenor sax
Artur Tuznik – piano
Krzysztof Pacan – bass
Sebastian Frankiewicz – drums

Jerzy Małek International Quintet – Live 2018
Jerzy Małek – trumpet
Andy Middleton – tenor sax
Piotr Wyleżoł – piano
Sławomir Kurkiewicz – bass
Adam Nussbaum – drums

Ola Mońko-Allen Quintet – „I Will Not Fall in Love with You”, Live @ Jazz w Podziemiach Kamedulskich, 2019
Jerzy Małek – trumpet, flugelhorn
Maciej Sikała – tenor sax
Ola Mońko-Allen – piano
Michał Barański – bass
Marcin Jahr – drums

Jerzy Małek Quintet – „Black Sheep”, Live @ Cały ten Jazz Live, PROM Kultury Saska Kępa 2020
Jerzy Małek – trumpet, flugelhorn
Radek Nowicki – tenor sax
Piotr Wyleżoł – piano
Krzysztof Pacan – bass guitar
Sebastian Frankiewicz – drums

Jerzy Małek Quintet – Live @ Jazz.pl, Full Concert 2021
Jerzy Małek – trumpet
Aga Derlak – piano
Krzysztof Pacan – bass guitar, electronics
José Manuel Albán Juárez – percussion
Sebastian Frankiewicz – drums

Wywiad TV z Jerzym Małkiem, 2018 – „Jazz to nawiązanie relacji intelektualnej ze słuchaczem”

JUBILATOWI ŻYCZYMY WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO, STO LAT !!!

Fot. amfiteatr.radom.pl / plakat, płyta