Wojciech Gogolewski

Namysłowski Air Condition – „Air Conditioner”, Live @ Jazz Jamboree 1983, Audio Wojciech Gogolewski – electric piano

Oprac. Ewa Kałużna. Fot. YouTube screen, Mirek Rakowski, last.fm, oil.lodz.pl

Wojciech Gogolewski 2020
Fot. YouTube screen

1975 Gogolewski Quartet: Zbigniew Wegehaupt – bass, Wojciech Gogolewski – keyboards, Czesław Szymański – drums, Mieczysław Wolny – flute
Fot. Mirek Rakowski

Wojciech Gogolewski
Fot. last.fm

2019 Gogolewski Trio: Wojciech Gogolewski, – piano, Paweł Pańta – bass, Adam Lewandowski – drums
Fot. oil.lodz.pl

 

Dzisiaj, 21 września 2021, 68. urodziny świętuje

WOJCIECH GOGOLEWSKI

(ur. 21 września 1953),

muzyk jazzowy, pianista, saksofonista, kompozytor, aranżer, lider zespołów jazzowych, dyrygent.

Urodził się w Zgierzu, blisko Łodzi.

Naukę gry na fortepianie rozpoczął w wieku lat 5.

Ukończył podstawową i średnią szkołę muzyczną w Łodzi, w klasie fortepianu.

Debiutował w szkole średniej, akompaniując na pianinie Studenckiemu Kabaretowi Politechniki Łódzkiej.

Następnie studiował na Wydziale Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Państwowej Wyższej Szkoły Muzycznej w Katowicach, w klasie kompozycji i fortepianu.

W latach 1974-1975 Wojciech Gogolewski zdobył wiele nagród w konkursach improwizacji jazzowej, organizowanych przez macierzystą uczelnię. Otrzymał też w 1976 Klucz do Kariery na Pomorskiej Jesieni Jazzowej, imprezie odbywającej się w Bydgoszczy.

W czasie studiów, związał się z Big Bandem Wyższej Szkoły Muzycznej w Katowicach, a w 1976 – z Orkiestrą Rozrywkową PRiTV w Katowicach, gdzie działał jako kompozytor, aranżer, pianista i saksofonista barytonowy.

W drugiej połowie lat 70., był też pianistą i aranżerem kilku innych orkiestr radiowych – w Łodzi, Opolu i Warszawie.

GOGOLEWSKI QUARTET

Na własny rachunek zaczął działać w 1973, gdy założył własny kwartet.

W zespole tym był liderem i grał na fortepianie. Pozostali członkowie, po wykrystalizowaniu się składu, to Czesław Szymański – drums (obecnie mieszka w Chicago), Mieczysław Wolny z Gliwic – flute (także obecnie mieszka w Chicago), oraz Zbigniew Wegehaupt – bass, ówczesny licealista katowicki (zm. 2012).

Wojtek grał już wówczas na pianie elektrycznym Fendera.

W 1975 zespół po raz pierwszy wziął udział w Jazzie nad Odrą we Wrocławiu, lecz nie został zauważony.

Rok później, w 1976, na tej samej imprezie, otrzymali 2. nagrodę w kategorii zespołowej, zaś Wegehaupt i Szymański – wyróżnienia w kategorii solistów.

Również w 1976 kwartet wystąpił na Pomorskiej Jesieni Jazzowej.

Radiowe sesje nagraniowe kwartetu miały miejsce w 1976 w Katowicach, lecz nie zakończyły się wydaniem płyty. Nagrania z tych sesji wydane zostały dopiero w 2019, na płycie „Skok No 8”:
Wojciech Gogolewski – electric piano
Mieczysław Wolny – flute
Zbigniew Wegehaupt – bass
Czesław Szymański – drums
„Suite for M.” 1976 (wyd. 2019)


Po tej sesji, zespół rozwiązał się.

GOGOLEWSKI NO SMOKING QUARTET

W 1977 Wojtek założył kolejny zespół – No Smoking, w którym grał na pianie elektrycznym i keyboardzie, oraz był liderem. W grupie tej występowali Andrzej Krupa – alto sax, Jan Cichy – bass guitar, oraz Czesław Szymański – drums.

BIG BAND KATOWICE

Cała czwórka muzyków kwartetu Gogolewskiego rozpoczęła współpracę z Big Bandem Katowice, pod dyrekcją Zbigniewa Kalemby.

Była to pierwsza w Polsce orkiestra jazzowa, która powstała w 1972, przy Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, w ramach ówczesnego Wydziału Muzyki Rozrywkowej. Zespół został założony przez Andrzeja Zubka, który kierował nim do 1976. W latach 1976-1982 prowadzenie zespołu przejął prof. Zbigniew Kalemba, a w latach 1982-2012 ponownie prof. Andrzej Zubek. Obecnie liderem i dyrygentem orkiestry jest Grzegorz Nagórski.

W skład katowickiego big bandu wchodzili na przestrzeni lat Zbigniew Kalemba, Andrzej Olejniczak, Andrzej Trefon, Czesław Szymański, Eugeniusz Modliszewski, Eugeniusz Okoniewski, Jan Cichy, Jarosław Śmietana, Jerzy Główczewski, Jerzy Jarosik, Leonard Kaczanowski, Lothar Dziwoki, Lucyna Dziwoki, Łukasz Kurek, Marek Stach, Mieczysław Wolny, Piotr Pikielny, Piotr Prońko, Roman Syrek, Stanislaw Nakielski, Tadeusz Janiak, Władysław Adzik Sendecki, Wojciech Gogolewski, Zbigniew Wegehaupt i wielu innych.

„MUSIC for MY FRIENDS” 1978

Formacja Big Band Katowice wydała w 1978 album „Music for My Friends”, w serii Polish Jazz Vol. 52.

Na repertuar płyty złożyły się kompozycje własne członków zespołu, standard jazzowy „Li’l Darlin’” Neala Hefti, temat Keitha Jarretta „Sorcery”, i mało znany utwór Otisa Reddinga, „Madrox”. Wszystkie kompozycje nagrano we własnych aranżacjach.

„Otwierający album „Happening”, skomponowany przez lidera, stanowił sprawdzian umiejętności zespołu. W pełnej dyscyplinie, formacja dynamicznie swingowała, w post bopowej konwencji.

Kolejnym probierzem kompetencji muzyków była interpretacja w wolnym tempie klasycznej kompozycji „Li’l Darlin’”, której wykonania koncertowe były rzęsiście oklaskiwane przez publiczność.

Prawdziwy początek płyty stanowiła jednak pełna energii wersja „Sorcery”, w której muzycy zagrali z wielkim entuzjazmem. Maratonowi wysmakowanych solówek fortepianu, saksofonu i puzonu, towarzyszył wirujący rytm, wspaniale egzekwowany przez sekcję.

Nastrój wyciszała „Ballada dla Alicji”, z przewodnią rolą lirycznego fletu Mieczysława Wolnego.

Kolejne utwory były osadzone na funkujących, nośnych rytmach, dając pole do popisu wszystkim solistom.

Na szczególne wyróżnienie zasługiwała kompozycja tytułowa, autorstwa Jana Cichego i Mieczysława Wolnego, z melodią tematu, kreśloną przez flet, i mięsistymi riffami we wstępie. W miarę rozwoju, następowały naprzemiennie prowadzone wejścia sekcji blach i drewna. Sendecki i Śmietana dopełniali całość barwnymi solówkami.

Przy zachowaniu własnego stylu, Big Band Katowice przypominał dynamizmem dużą orkiestrę amerykańską Maynarda Fergusona” (Cezary Gumiński). Skład na płycie:
Zbigniew Kalemba – conductor, leader
Jerzy Główczewski, Piotr Pikielny, Piotr Prońko – alto sax
Andrzej Olejniczak, Eugeniusz Okoniewski, Jerzy Jarosik, Stanisław Nakielski – tenor sax
E. Mika – baritone sax
Tadeusz Janiak, Eugeniusz Modliszewski, B. Aleksa, G. Hartwig, M. Kowalski, Z. Bańkowski – trumpet
J. Smolarczyk, Lothar Dziwoki, Łukasz Kurek, Roman Syrek – trombone
Mieczysław Wolny – flute
Jarosław Śmietana – guitar
Wojciech Gogolewski, Władysław Adzik Sendecki – piano
Jan Cichy – bass guitar
Zbigniew Wegehaupt – bass
Andrzej Trefon – percussion, guitar
B. Dziedzic, Marek Stach – percussion
Czesław Szymański – drums.
Wojciech Gogolewski zagrał solówki fortepianowe w trzech utworach:
„Music for My Friends” 1978

„Happening” from „Music for My Friends” 1978

„Experience” from „Music for My Friends” 1978

NAMYSŁOWSKI AIR CONDITION

W latach 1981-1984, po przeprowadzce do Warszawy, Wojtek Gogolewski współpracował z zespołem Air Condition, kierowanym przez Zbigniewa Namysłowskiego. Wraz z tą grupą miał możliwość koncertować nie tylko w Polsce, lecz także za granicą – we Francji, w Grecji, Rumunii, Szwajcarii, Szwecji, na Węgrzech.

JAZZ JAMBOREE 1983

Koncert był szczególny ze względu na fakt, iż kwintet Air Condition Namysłowskiego wystąpił dwa dni przed pierwszym, pamiętnym koncertem septetu Milesa Davisa w Polsce.

Kolejną ciekawostką był skład osobowy kwintetu. Oprócz lidera, grającego na saksofonach sopranowym i altowym, zagrali Wojciech Gogolewski na pianie elektrycznym, Marek Bliziński na gitarze, Jan Cichy na gitarze basowej, oraz Adam Lewandowski na perkusji.

Wspaniałego występu zespołu Namysłowskiego nie przyćmił sensacyjny koncert Milesa, co do dziś wspominają bywalcy festiwalu.
Zbigniew Namysłowski – alto sax, sopranino sax, leader
Marek Bliziński – guitar
Wojciech Gogolewski – electric piano
Jan Cichy – bass guitar
Adam Lewandowski – drums
Namysłowski Air Condition – „Air Conditioner”, Live @ Jazz Jamboree 1983, Audio

„PLAKA NIGHTS” 1984

Album formacji Air Condition, „Plaka Nights” z 1984, wydany został przez wytwórnię CBS:
Zbigniew Namysłowski – alto sax, sopranino sax, leader
Marek Bliziński – guitar
Wojciech Gogolewski – keyboards
Jan Cichy – bass guitar
Adan Lewandowski – drums.

Utwory: „From the Bottom to the Top”, „At Dawn”, „Plaka Nights „, „Szambelan’s Samba”, „The Tree of Fear”, „Air Conditioner”.

GOGOLEWSKI & PROŃKO

Wojciech Gogolewski od wielu lat współpracuje z Krystyną Prońko. Współpraca ta zaowocowała trzema płytami.

„KOLĘDY” 1984

Piąty solowy album Krystyny Prońko, „Kolędy” z 1984, zrealizowany został razem z Wojciechem Gogolewskim, który zagrał tu na instrumentach klawiszowych, a także opracował muzycznie wszystkie utwory.

Nagrania realizowano od września do listopada 1984, w studiu Tonpressu w Warszawie.

Winylowa płyta została wytłoczona w wytwórni Pronit, a producentem nagrań był Poljazz Warszawa. Płyty, które Poljazz nagrywał na potrzeby Musicoramy, oznaczane były przez Pronit literą M.

„ALBUM” 1989 (wyd. 1990)

Jednym z pierwszych albumów, wyprodukowanych przez Krystynę Prońko razem z łódzkim hammondzistą, Pawłem Serafińskim, była płyta, nazwana po prostu „Album”, nagrana w maju i czerwcu 1989, w studiu Polskiego Radia S-4 w Warszawie, a wydana w 1990 przez Pronit, ale także na kasecie i CD przez Power Music. Wystąpili:

Krystyna Prońko – vocal
Henryk Miśkiewicz – saxes
Tomasz Szukalski – tenor sax
Robert Majewski, Bogdan Grodzicki, Stanisław Mizeracki – trumpet
Marek Rudnicki – flute
Janusz Kwiecień – clarinet
Roman Syrek – trombone
Wojciech Gogolewski, Mariusz Buca – piano
Paweł Serafiński – Hammond organ
Jarosław Zawadzki – keyboards
Tom Logan, Mirosław Michalak – guitar
Wojciech Zalewski – bass guitar
Adam Lewandowski – drums
Vocal Group Spectrum.
„Prośba powszechna” from „Album” 1990

Ten film jest już niedostępny, ponieważ powiązane z nim konto YouTube zostało usunięte.
https://www.youtube.com/watch?v=MuZ2KDo9dHc

„Uratuj mnie, uratuj siebie” from „Album” 1990

Ten film jest już niedostępny, ponieważ powiązane z nim konto YouTube zostało usunięte.
https://www.youtube.com/watch?v=1sAzI6bve-4

„LUBIĘ SPECJALNE OKAZJE” 2020

Najnowsza płyta Krystyny Prońko to „Lubię specjalne okazje”, która ukazała się 26 czerwca 2020.

Płyta zawiera piosenki premierowe oraz nowe aranżacje kilku utworów, które artystka śpiewała przed laty, ale nie były one nigdy upublicznione. Wojciech Gogolewski zagrał na keyboardzie w czterech utworach:
„Czas – łaska miłości”

„Dążenie”

„Nie jesteś Alicją”

„Wspomnienia są jak film”

GOGOLEWSKI & BANASZAK

„HANNA BANASZAK” 1986

Drugi album w karierze Hanny Banaszak, zatytułowany po prostu „Hanna Banaszak”, ukazał się w 1986. Wystąpiła czołówka polskiej sceny muzycznej, ze Zbigniewem Namysłowskim na czele:
Hanna Banaszak – vocal
Przemysław Kociszewski, Wojciech Gogolewski – keyboards
Marek Stefankiewicz – piano, keyboards
Ryszard Sygitowicz, Stanisław Zybowski – guitar
Zbigniew Namysłowski – sax
Arkadiusz Żak, Mietek Jurecki, Zbigniew Wrombel – bass guitar
José Torres – percussion
Adam Tylec, Wojciech Anioła, Wojciech Kowalewski – drums
„Apetyt na życie” from „Hanna Banaszak” 1986

„One of a Kind” from „Hanna Banaszak” 1986

TWÓRCZOŚĆ AUTORSKA

„PEŁNY SPOKÓJ” 1985

Pierwszy autorski album Wojtka Gogolewskiego, „Pełny spokój”, został nagrany solo, w Studiu Rozgłośni PR w Opolu, w grudniu 1985, i jeszcze w tym samym roku trafił na półki sklepowe, wydany nakładem Poljazzu.

Utwory na płycie to „Tylko powiedz 'Tak'”, „Dwa serduszka, cztery oczy”, „Właśnie dzwonię, bo mam dzwonek”, „Czwarty kwartet”, „Mamy dom pod księżycem”, „Dwie dramatyczne sikorki”, „Pełny spokój”, „Płaczki”, „Jej rzęsy”, „Zamiast wrzeszczeć”:
„Dwa serduszka, cztery oczy” from „Pełny spokój” 1985

„NIEDOKOŃCZONA BAJKA o SIEDMIU ZBÓJACH” 1987

Druga solowa płyta Wojtka Gogolewskiego, „Niedokończona bajka o siedmiu zbójach”, wydana została ponownie przez Poljazz.

Nagrań dokonano podczas koncertów, zorganizowanych przez oddział PSJ w Szczecinie i Wojewódzki Dom Kultury w Szczecinie, w Zamku Książąt Pomorskich, w dniach 19-20 stycznia 1987.

Utwory: „Niedokończona bajka o siedmiu zbójach”, „Ballada o złotych włosach”, „Polne granie”, „Gap się, Gapiu, gap”, „Ballada nocnych marków”, „Przedodlot”, „Zadzwoń do mnie – opowiem ci moje sny”, „Kocham swoje złudzenia”, „Grajek z Santa Cruz”, „Preludium śpiącej Karoliny”, „Dwie dramatyczne sikorki”:
„Polne granie” from „Niedokończona bajka o siedmiu zbójach” 1987

„SZEŚĆ KRÓTKICH FILMÓW” 1989

Album Wojtka Gogolewskiego, wydany przez Poljazz, a nagrany w kwartetowym składzie, z towarzyszeniem orkiestry:
Wojtek Gogolewski – piano
Saskia Schneider – flute
Mariusz Bogdanowicz – bass
Piotr Biskupski – drums
The Warsaw Radio Orchestra
Utwory: „Krzyk łez”, „Wiatr w ogarzym świszcze futrze”, „Marzenie kopciucha”, „McCoy’ówka”, „Przeodlot”, „Markowi”
„Krzyk łez” from „Sześć krótkich filmów” 1989

„McCoy’ówka” from „Sześć krótkich filmów” 1989

„Markowi” from „Sześć krótkich filmów” 1989

„CRYING with LAUGHTER” 1989

Album (a właściwie kaseta) „Crying with Laughter (The Piano Moods of Wojtek Gogolewski)” nagrany został w 1989, a wydany na rynek niemiecki w 1989, przez D.I. Music, oraz na rynek europejski i amerykański w 1990, przez brytyjską wytwórnię Campion Records. Skład był taki sami, jak na poprzedniej płycie:
Wojtek Gogolewski – piano
Saskia Schneider – flute
Mariusz Bogdanowicz – bass
Piotr Biskupski – drums
The Warsaw Radio Orchestra

Utwory: „Solace”, „Reverie”, „Phantasmagoria”, „Ashenputtel’s Dream”, „Chatterbox”, „Night Ballad”, „Holding Back”, „For Marek”, „Crying with Laughter”:
„Reverie” from „Crying with Laughter” 1989

„Night Ballad” from „Crying with Laughter” 1989

„Crying with Laughter” 1989

EMIGRACJA 1989-1998

W 1989 Wojciech Gogolewski wyjechał do Niemiec.

Zamieszkał w Monachium, kontynuując działalność muzyczną. Jest tam nadal cenionym muzykiem studyjnym.

Pracował w studiach nagraniowych, gdzie zajmował się programowaniem w dziedzinie elektronicznych instrumentów klawiszowych firmy Casio.

Grał koncerty w klubach jazzowych, z różnymi formacjami.

Wziął udział w nagraniu ponad 200 płyt, zawierających folk, rap, reggae, pop i jazz.

Współpracował także z zespołami południowo-amerykańskimi.

POWRÓT do POLSKI

W 1998, po prawie dziesięciu latach emigracji w Niemczech, Wojciech powrócił do Polski.

W Polsce współpracował z wieloma muzykami, piosenkarzami i instrumentalistami, biorąc udział zarówno w nagraniach płytowych, jak i występach estradowych. Byli to Lora Szafran, Krystyna Prońko, Halina Frąckowiak, Michał Bajor, Hanna Banaszak, Piotr Biskupski, Mariusz Bogdanowicz, Monika Borys, Jerzy Dąbrowski, Edyta Geppert, Grażyna Łobaszewską, Iwona Niedzielską, Janusz Stokłosa, Mieczysław Szcześniak, Gary Guthman, Krzysia Górniak, Piotr Salata, Anna Osmakowicz.

Napisał wiele piosenek.

Jest również znakomitym kompozytorem i aranżerem, zarówno muzyki jazzowej, jak i rozrywkowej. Aranżował m.in. utwory na płytę Vanessy Mae z 1999.

MUZYKA TEATRALNA
1982 „Kopciuch” (reż. Wojciech Zeidler, Teatr im. Kochanowskiego w Opolu)
1983 „Szewcy” (reż. W. Zeidler, Teatr im. Kochanowskiego w Opolu)
1984 „Kreacja” (reż. Jarosław Kuszewski, Teatr im. Kochanowskiego w Opolu)
1989 „Wizyta starszej pani” (reż. Wacław Jankowski, Teatr Narodowy w Warszawie)
1992 „Pierścień i róża” (reż. Grzegorz Lewandowski, Scena Polska w Cieszynie, współaut. Rudolf Chowaniok)
1999 „Śmierć komiwojażera” (reż. Przemysław Basiński, Teatr im. Kochanowskiego w Opolu)
2001 „Zdaniem Amy” (reż. Jan Nowara, Teatr im. Bogusławskiego w Kaliszu).

MUZYKA FILMOWA

Zilustrował muzycznie wiele przedstawień teatralnych i filmów. Pisząc muzykę do filmów, współpracował m.in. z Jerzym Antczakiem, Piotrem Szulkinem, czy Feliksem Falkiem. Jest autorem instrumentacji na orkiestrę utworów Fryderyka Chopina, do filmu Jerzego Antczaka „Chopin. Pragnienie miłości” z 2002.
1981 „Wojna światów. Następne stulecie”
1985 „Labirynt”
2001 „Poranek kojota”
2002 „Chopin. Pragnienie miłości”
2003 „Na krawędziach”
2007 „Ryś”.

JAKO SIDEMAN

1978 „Music for My Friends” – Big Band Katowice
1984 „Kolędy” – Krystyna Prońko
1986 „Hanna Banaszak” – Hanna Banaszak
1988 „Piosenki z plecaka Tik-Taka”
1989 „Twoja laleczka” – Iwona Niedzielska
1989 „Nowe piosenki” – Michał Bajor
1990 „Ściana i groch” – Monika Borys
1990 „Wielki festiwal” – Jerzy Dąbrowski
1990 „Album” – Krystyna Prońko
1999 „Debiut” – Edyta Geppert
2007 „EKG” – Edyta Górniak
2020 „Lubię specjalne okazje” – Krystyna Prońko

DYSKOGRAFIA AUTORSKA

1985 „Pełny spokój”
1988 „Niedokończona bajka o siedmiu zbójach”
1989: „Sześć krótkich filmów”
1989 „Crying with Laughter (The Piano Moods of Wojtek Gogolewski)”
2016 „Medytacje wiejskiego listonosza jazzowego”
2019 „Skok No. 8” (1976).

„MEDYTACJE WIEJSKIEGO LISTONOSZA JAZZOWEGO” 2016

Płyta tria Wojciecha Gogolewskiego, „Medytacje wiejskiego listonosza jazzowego” z 2016, to największe przeboje Skaldów w jazzowych opracowaniach. Skład:
Wojciech Gogolewski – piano, arrangement
Paweł Pańta – bass, bass guitar
Adam Lewandowski – drums, cajon.

„Drodzy Skaldowie, miałem wtedy jakieś 16 lat i lekki przesyt Mozartem, Bachem czy Beethovenem.

Właśnie kończyły się wakacje, które, jak zwykle, spędziłem z wędką na ukochanym Pomorzu. To oznaczało, że nieuchronnie zbliżał się dzień, kiedy trzeba będzie wrócić do ćwiczenia fug i pasaży. Stojąc po kostki w grząskim błocie, z kijem w ręku i lodem w sercu, myślałem o kolejnych miesiącach żmudnych ćwiczeń. Wtedy z charczącego tranzystora usłyszałem „Cała jesteś w skowronkach” Skaldów. B-moll w pierwszym takcie, skojarzony z H-dur w drugim, a potem refren w D-dur.

Po paru godzinach morderczej podróży pociągiem, wróciłem do domu. Nareszcie. Rzuciłem plecak i wędki na podłogę. Usiadłem do instrumentu, i zacząłem grać. Miałem 16 lat. i właśnie zdałem sobie sprawę, że muzyka jest moim życiem. Dzięki Wam, Skaldowie” – pisze Wojciech Gogolewski.

„Medytacje wiejskiego listonosza jazzowego” – Full Album 2016

„SKOK No 8” 2019

Płyta z nagraniami kwartetu Wojciecha Gogolewskiego z 1976, wydana została przez GAD Records w 2019.
Wojciech Gogolewski – electric piano
Mieczysław Wolny – flute
Zbigniew Wegehaupt – bass
Czesław Szymański – drums.

„Kwartet Wojciecha Gogolewskiego przemknął przez polską scenę jazzową w tempie ekspresowym, podbijając festiwal Jazz nad Odrą w 1976. Nie udało im się nagrać płyty, ale, na szczęście, zarejestrowali swoje utwory w studiach Polskiego Radia. Po latach nic nie straciły na świeżości. Sześć kompozycji lidera, w tym jedna, trwająca niemal dwadzieścia minut suita, to wycieczka w świat, inspirowany dokonaniami Herbie’ego Hancocka czy Chicka Corei, ale przełożona na własny język muzyczny polskiego kwartetu lat 70. Elektryczna formuła zderzała kaskady piana Fender-Rhodes Gogolewskiego ze śpiewnymi partiami fletu Mieczysława Wolnego. Nieustannej rozmowie dwójki solistów towarzyszyła doskonała sekcja rytmiczna, z młodym Zbigniewem Wegehauptem w roli kontrabasisty.

Materiał został zremasterowany z oryginalnych taśm z archiwum Polskiego Radia, przez Andrzeja Poniatowskiego, i wzbogacony o książeczkę z krótkim szkicem o historii zespołu, oraz unikatowymi zdjęciami Mirosława Rakowskiego, wykonanymi na potrzeby folderu promocyjnego kwartetu” (gadrecords.pl).

„Poranna kołysanka” from „Skok No 8” 2019

„Grzyb mun” from „Skok No 8” 2019

„Suite for M.” from „Skok No 8” 2019

„Ballada dla G.” from „Skok No 8” 2019

„Łan” from „Skok No 8” 2019

„Skok No 8” 2019

Posłuchajmy:
Wojciech Gogolewski Trio – „The More I See You”, Live 2013

Wojciech Gogolewski Trio – „Harry Potter Music”, Live 2013

Wojciech Gogolewski Trio – Live @ Love Polish Jazz Festival, Tomaszów Mazowiecki 2016

Wojciech Gogolewski Trio – Live @ Brando’s music Club, Toruń 2019

Wojciech Gogolewski Trio – Live @ Jazz.PL, Full Concert 2021
Wojciech Gogolewski – piano
Paweł Pańta – bass, bass guitar
Adam Lewandowski – drums, cajon

Wojciech Gogolewski opowiada o swojej karierze muzycznej – Interview, Live TV 2020

Part 1

Part 2

Part 3

Part 4

JUBILATOWI ŻYCZYMY WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO, STO LAT !!!

Fot. 2021 YouTube / 1975 Gogolewski Quartet: Zbigniew Wegehaupt – bass, Wojciech Gogolewski – keyboards, Czesław Szymański – drums, Mieczysław Wolny – flute (fot. Mirek Rakowski) / (last.fm) / 2019 Gogolewski Trio: Wojciech Gogolewski, – piano, Paweł Pańta- bass, Adam Lewandowski – drums (oil.lodz.pl)