Dorota Miśkiewicz

Nahorny Sextet – „Usque Ad Finem” from „Chopin Genius Loci” 2010, Dorota Miśkiewicz – vocal, violin

Oprac. Ewa Kałużna Fot. Vertigo Wrocław, muzyka.dziennik.pl, dorotamiskiewicz.com, gala.pl, Kasia Stańczyk

Dorota Miśkiewicz 2019
Fot. Vertigo Wrocław

Dorota Miśkiewicz
Fot. muzyka.dziennik.pl

Dorota Miśkiewicz
Fot. dorotamiskiewicz.com

Dorota Miśkiewicz
Fot. dorotamiskiewicz.com

Dorota Miśkiewicz
Fot. gala.pl

Dorota Miśkiewicz 2019
Fot. Kasia Stańczyk

 

DOROTA MIŚKIEWICZ

(ur. 12 września 1973),

wokalistka, skrzypaczka, kompozytorka, autorka tekstów, wykonująca głównie jazz, ale eksperymentująca także z free jazzem, muzyką afrykańską, bałkańską i poważną, nie stroniąca od popu, funku, muzyki brazylijskiej i starych polskich piosenek.

Jest artystką nostalgiczną i nieco staroświecką, ale równocześnie ciągle poszukującą, wyczuloną na nowe dźwięki. Balansuje na granicy różnorodnych, trudnych do sklasyfikowania gatunków. Eksperymentowała z etniczną muzyką bałkańską, z rytmami odległej Brazylii i Afryki, nagrywa jazz i Chopina.

Jej twórczość jest łatwo rozpoznawalna dzięki niezwykłej barwie głosu i nastrojowym, lirycznym kompozycjom, które są znakiem firmowym wokalistki.

Elegancka i skromna, jednak na scenie niezwykle charyzmatyczna, błyskawicznie nawiązująca kontakt z publicznością.

Pochodzi z muzykalnej rodziny – jest córką cenionego saksofonisty jazzowego, Henryka Miśkiewicza, i siostrą Michała Miśkiewicza, perkusisty jazzowego, grającego niegdyś w kwartecie Tomasza Stańko, a obecnie w Marcin Wasilewski Trio.

Pomimo, iż ukończyła w 1997 Akademię Muzyczną w klasie skrzypiec, bardzo szybko zdecydowała się na wokalistykę.

MIŚKIEWICZ & STAŃKO

W 1995 Dorota Miśkiewicz wystąpiła na płycie Tomasza Stańko „Roberto Zucco” – soundtracku do spektaklu telewizyjnego o tym samym tytule, wg opowiadania Bernarda-Mare Koltèsa. Zaśpiewała w dwóch wersjach kultowego utworu „Blue Velvet” Bernie’ego Wayne’a i Lee Morrisa:
Tomasz Stańko – trumpet
Andrzej Jagodziński – piano
Janusz Skowron – synthesizer
Sławek Kurkiewicz – bass
Zbigniew Brysiak – percussion
Michał Miśkiewicz – drums
Dorota Miśkiewicz – vocals
„Roberto Zucco” Full Album 1995 (Dorota Miśkiewicz – from 5:27 and 40:57 min.)


MIŚKIEWICZ & NAHORNY

Na dobre rozpoczęła karierę wokalną na polskiej scenie jazzowej, śpiewając w zespołach Włodzimierza Nahornego.

W 1995 pojawiła się na albumie „Kolędy na cały rok”, gdzie zaśpiewała w utworach „Złoto, mirra i kadzidło” i „Cudowna noc”, oraz zagrała na skrzypcach:
Włodzimierz Nahorny – alto sax, piano
Dorota Miśkiewicz – violin
Mariusz Bogdanowicz – bass
Jerzy Bartz – percussion
Piotr Biskupski – drums
Lora Szafran, Dorota Miśkiewicz, Anna Maria Jopek, Katarzyna Żak, Ewa Uryga, Marek Bałata, Mietek Szcześniak – vocal
Dorota Miśkiewicz
– „Tryumfy króla niebieskiego”, Live TV 2010

Dorota Miśkiewicz & Piotr Orzechowski – „Pójdźmy wszyscy do stajenki”, Live 2012

Dorota Miśkiewicz & Janusz Szrom – „Bóg się narodził”, Live 2014
Włodzimierz Nahorny – piano
Piotr Biskupski – drums
Dorota Miśkiewicz, Janusz Szrom – vocal

Następnie wystąpiła w cyklu albumów Nahornego, poświęconych polskim kompozytorom.

„Nahorny – Szymanowski. Myths / Mity” 1997

Włodzimierz Nahorny, postanowił przybliżyć miłośnikom muzyki Karola Szymanowskiego jedną z najbardziej znanych kompozycji – tryptyk „Mity”. Na płycie znalazły się fragmenty wersji oryginalnej oraz wersja jazzowa, stworzona przez Nahornego i jego zespół. Płyta otrzymała nominację do Fryderyka:
Włodzimierz Nahorny – piano
Dorota Miśkiewicz – violin, vocals
Maciej Strzelczyk – violin
Mariusz Bogdanowicz – bass
Piotr Biskupski – drums
„Narcissus” from „Nahorny – Szymanowski. Myths / Mity” 1997

„Nahorny – Chopin. Polish Fantasy / Fantazja polska” 2000

Impresje jazzowe, inspirowane muzyką Fryderyka Chopina. Nahorny sięgnął do „Fantazji na tematy polskie op.13” oraz „Preludiów op. 28 – nr 4 e-moll, nr 6 h-moll, nr 7 A-dur i nr 20 c-moll”. Oryginalne partie fortepianowe zostały tu połączone z przetworzeniami tematów oraz z nowym materiałem, napisanym przez Nahornego. Z tym wszystkim integralnie związane były partie improwizowane:
Włodzimierz Nahorny – piano
Maciej Strzelczyk – violin
Wojciech Staroniewicz – saxes
Mariusz Bogdanowicz – bass
Piotr Biskupski – drums
Dorota Miśkiewicz – vocal
Dorota Miśkiewicz – „Nahorny – Chopin. Fantazja polska”, Live @ Jazz Meets Classic 2002

„Nahorny – Karłowicz. Koncert” (2002)
Trzecia część jazzowych opracowań klasyków polskiej muzyki. Wielkim atutem płyty „Nahorny – Karłowicz. Koncert” był gościnny udział znakomitego skrzypka klasycznego, Konstantego Andrzeja Kulki, oraz wybitnego gitarzysty klasycznego, Janusza Strobla:
Włodzimierz Nahorny – piano
Henryk Gembalski – violin
Wojciech Staroniewicz – saxes
Mariusz Bogdanowicz – bass
Piotr Biskupski – drums
Dorota Miśkiewicz – violin, vocal
Guests:
Janusz Strobel – classical guitar
Konstanty Andrzej Kulka – violin.
Dorota Miśkiewicz występuje na stałe w sekstecie Włodzimierza Nahornego, m.in. pojawiła się na albumie „Chopin Genius Loci” z 2010:
Włodzimierz Nahorny – piano
Dorota Miśkiewicz – vocal, violin
Henryk Gembalski – violin
Wojciech Staroniewicz – saxes
Mariusz Bogdanowicz – bass
Piotr Biskupski – drums
Nahorny Sextet – „Usque Ad Finem” from „Chopin Genius Loci” 2010

W wywiadzie dla „Jazz Forum” w 2002, Dorota oceniła tę współpracę: „Gdyby nie Nahorny, nie miałabym okazji sięgać po skrzypce. Zaczęło się od płyty „Kolędy na cały rok”, potem był „Szymanowski – Mity” i „Chopin – Fantazja polska”. W 2002 ukazała się kolejna płyta – koncert skrzypcowy i pieśni Mieczysława Karłowicza, z udziałem Konstantego Andrzeja Kulki i Janusza Strobla. Pracując z Włodzimierzem Nahornym, nie tylko mam okazję wracać do skrzypiec, ale i wykonywać wokalizy, o jakich wcześniej nie pomyślałabym, że jestem w stanie zaśpiewać. To bardzo trudny materiał – bez wykształcenia muzycznego, znajomości zapisu nutowego, ciężko byłoby mu sprostać”.

Dorota Miśkiewicz & Włodzimierz Nahorny – „Cała jesteś w skowronkach”, Official Video 2016

TWÓRCZOŚĆ AUTORSKA

Od 2002 regularnie nagrywa albumy autorskie.

„ZATRZYMAJ SIĘ” 2002

Pierwszym był „Zatrzymaj się” z 2002 (nominacja do Fryderyka w kategorii Jazzowy Album Roku), nagrany z zespołem o nazwie Dorota Miśkiewicz Goes to Heaven.

Piosenki Doroty oscylują między jazzem a popem, jednak na tym albumie wpływ jazzowego środowiska zaznaczył się szczególnie mocno – w swobodnej improwizacji, wyrafinowanej harmonii, a także brzmieniu instrumentów. Wystąpili:
Dorota Miśkiewicz – vocal
Marek Napiórkowski – guitar
Michał Tokaj – electric piano
Robert Kubiszyn, Adam „Szabas” Kowalewski – bass guitar
Łukasz Żyta – drums
Guests:
Kuba Badach – vocal
Henryk Miśkiewicz – alto sax
Paweł „Bzim” Zarecki – keyboards, programming
Nippy Noya – percussion
Agnieszka Piotrowska, Kasia Pysiak, Sylwia Szczepankiewicz – backing vocals.

Intrygująca aranżacja „Sophisticated Lady”, utrzymany w brazylijskim klimacie utwór „Jaa”, najbardziej jazzowy „Asfalt, ulica, neony”, czy ekspresyjny duet Doroty z Kubą Badachem w „Jesteś ty i jestem ja” – wszystko to, połączone przez artystkę z dużym wyczuciem i stylem, stworzyło przejrzystą całość, zarówno dla wielbicieli jazzu, jak i miłośników ambitnego popu:
„Sophisticated Lady” – Live @ Studio S1 PR, 2011

„Zatrzymaj się” Audio 2002

„Blisko niebo” – Live @ 10-lecie płyty „Zatrzymaj się”, 2012

OPOLE 2004

W 2004 jej utwór „W małych istnieniach” zakwalifikował się do konkursu premier na festiwalu w Opolu. Warto dodać, że Dorota nie miała wówczas kontraktu z żadną wytwórnią płytową:
Dorota Miśkiewicz – „W małych istnieniach”, Live in Opole 2004

„POD RZĘSAMI” 2005

Utwór ten znalazł się na drugiej płycie autorskiej Doroty Miśkiewicz – „Pod rzęsami”, z 2005:
Dorota Miśkiewicz, Grzegorz Turnau – vocal
Marek Napiórkowski – guitar
Michał Tokaj – piano
Paweł „Bzim” Zarecki – keyboards
Bogdan Kondracki – accordion
Henryk Miśkiewicz – sax
Robert Murakowski – flugelhorn
Krzysztof Bzówka – violin
Darek Kisieliński – viola
Jurek Muranty – cello
Robert Kubiszyn – bass
Rafał Dziubiński, Piotr „Pedro” Nazaruk – percussion
Robert Luty – drums
Kuba Badach, Iwona Zasuwa, Anna Szarmach – backing vocals.
Piosenkę tytułową wokalistka nagrała razem z Grzegorzem Turnauem. Album zawierał łagodne, smooth-jazzowe piosenki w stylu Norah Jones czy Diany Krall:
Dorota Miśkiewicz, Grzegorz Turnau – „Pod rzęsami”, Audio 2005

„Wyspa, drzewo, zamek” – Live 2007

Płytę promował klip „Poza czasem”, z tekstem Magdy Czapińskiej:
„Poza czasem” Official Video 2005

„CAMINHO” 2008

W 2008 Dorota wydała trzeci album – „Caminho” (dwie nominacje do Fryderyków), nagrany z udziałem brazylijskiego perkusjonisty, Guello. Współkompozytorem piosenek był gitarzysta Marek Napiórkowski.

Obco brzmiący tytuł „Caminho” zwracał uwagę odbiorców na perkusjonistę Guello, który na nagranie przyleciał specjalnie z San Paulo. Brazylijskie podejście do rytmu nadało koloryt wszystkim piosenkom, nie tylko sambom i bossa novom. Na płycie znalazły się dwa duety – z Grzegorzem Turnauem w utworze „Suwalskie bolero”, oraz z Grzegorzem Markowskim w utworze „Dwoje różnych”. Na uznanie zasługiwał udział wybitnego pianisty, Marcina Wasilewskiego, a także gitarzysty, współkompozytora i współproducenta płyty, Marka Napiórkowskiego. Brzmienie całości było bardzo naturalne – klasyczne instrumenty, oldschoolowe gitary, Hammond, piano Rhodes, kwintet dęty drewniany:
„Nucę, gwiżdżę sobie” Audio 2008

„Budzić się i zasypiać (z tobą)” Audio 2008

Płytę promowała piosenka i klip „Magda, proszę”, dedykowana Magdzie Czapińskiej, i zaprezentowana w Opolu,:

„Magda, proszę” Official Video 2008

„ALE” 2012

Czwarta płyta, „ALE” z 2012, to garść delikatnej elektroniki, połączonej z podróżą do krainy retro, kiedy słowo „diva” nie znaczyło jeszcze „kapryśna gwiazda”, ale „osobowość”, i kiedy można było śpiewać piosenkę o najważniejszych sprawach w niebanalny, lekki sposób. Na „nową damę polskiej piosenki” niejako namaściła tutaj Dorotę Ewa Bem, w duecie z którą wykonany został tytułowy utwór. Z kolei, duet z Wojciechem Waglewskim pokazał, że piosenkowe pojedynki damsko-męskie mogą być także i dziś ekscytujące. Retro inspiracje doprawione zostały spontanicznymi improwizacjami, zarejestrowanymi w domowym studiu, a także ażurowymi ozdobnikami gitarowymi, w stylu Jose Gonzalesa, w wykonaniu współautora muzyki, Marka Napiórkowskiego, grającego tu aż na ośmiu instrumentach i śpiewającego. Na albumie pojawiła się plejada gwiazd:
Dorota Miśkiewicz – vocal
Marek Napiórkowski – guitars: acoustic, classical, electric, bass, baritone, resophonic, and piccolo, mandolin
Tomasz Kałwak – piano
Bogdan Kondracki – keyboards
Dominik Bukowski – vibraphone
Robert Kubiszyn – bass
Robert Luty – percussion
Ewa Bem, Wojciech Waglewski – vocal
Irena Kijewska, Karolina Kozak, Marek Napiórkowski – backing vocals
„W komórce” feat. Wojciech Waglewski from „ALE”, Audio 2012

„Ale (może robisz błąd?)” feat. Ewa Bem from „ALE”, Audio 2012

„LUTOSŁAWSKI, TUWIM. PIOSENKI NIE TYLKO dla DZIECI” 2013

W 2013 Dorota wydała piątą płytę – „Lutosławski, Tuwim. Piosenki nie tylko dla dzieci” (nominacja do Fryderyka), nagraną wraz z zespołem Kwadrofonik (Bartek Wąsik, Emilia Sitarz, Magdalena Kordylasińska, Miłosz Pękala). Muzykę na płycie zagrały dwa fortepiany i kilkadziesiąt innych instrumentach – marimba, cymbały, ksylofon, cajon, udu, kalimba, gongi. Zespół i Dorota Miśkiewicz zaproponowali nowe, niezwykle barwne, nowoczesne, ale zrealizowane w całości na akustycznych instrumentach, opracowania piosenek, które, choć powstały ponad 60 lat temu, są ponadczasowe.

Setna rocznica urodzin Witolda Lutosławskiego – kompozytora, kojarzonego z muzyką poważną, przeznaczoną dla wytrawnych melomanów, stała się pretekstem do spotkania wokalistki jazzowej z niezwykłym kwartetem, znanym z twórczych opracowań muzyki tradycyjnej. Dorota Miśkiewicz i Kwadrofonik wzięli na warsztat piosenki Lutosławskiego dla dzieci, napisane do tekstów Juliana Tuwima:

„Lutosławski, Tuwim. Piosenki nie tylko dla dzieci” Album Trailer 2013

„Taniec” from „Lutosławski, Tuwim. Piosenki nie tylko dla dzieci”, Audio 2013

„PIANO.PL” 2016

Szósta płyta Doroty Miśkiewicz to „Piano.pl” z 2016, z nagraniem koncertu, który odbył się 16 maja 2016 w warszawskim Teatrze Muzycznym Roma. To pierwsza w dyskografii Doroty płyta live i pierwsza produkcja DVD.

Album był hołdem, złożonym polskiej pianistyce. Utwory na płycie, należące do kanonu polskich piosenek, przybrały formę duetów Doroty Miśkiewicz z wybitnymi polskimi muzykami różnych pokoleń, jak Michał Tokaj, Andrzej Jagodziński, Bogdan Hołownia, Leszek Możdżer, Piotr Orzechowski Pianohooligan, Tomasz Kałwak, Marcin Wasilewski, Dominik Wania, Henryk Miśkiewicz, Grzegorz Turnau, Włodzimierz Nahorny, Lutosławski Piano Duo oraz Atom String Quartet. Aranżacja utworów należała do swobodnej interpretacji gości. Album uzyskał nominację do Fryderyka:
Dorota Miśkiewicz feat. Krzysztof Herdzin & Atom String Quartet – „La Valse Du Mal”, Audio

Dorota Miśkiewicz i Leszek Możdżer o projekcie „Piano.pl” 2016

Dorota Miśkiewicz występowała na licznych festiwalach – w Opolu, na Jazz Jamboree, Old Jazz Meeting Złota Tarka, Festiwalu Gwiazd w Międzyzdrojach, Ingolstaedter Jazz Tage, Jazz Rally w Dusseldorfie, Edynburg Jazz & Blues Festival, Wielkanocnym Festiwalu im. Ludwiga van Beethovena czy Sacrum Profanum.
Artystka była nominowana do nagrody Koryfeusz Muzyki Polskiej 2015, w kategorii Osobowość Roku:
Dorota Miśkiewicz i Tomasz Kałwak – „Jego portret”, Live @ Koryfeusz Muzyki Polskiej 2015

MIŚKIEWICZ & BESTER QUARTET – „BAJGELMAN. GET to TANGO”, 2020

29 sierpnia 2018 w Teatrze Nowym w Łodzi odbył się wyjątkowy koncert zespołu Bester Quartet – „Sygnowano Bajgelman – Get to Tango”, z jazzowymi wokalistami Grażyną Auguścik, Dorotą Miśkiewicz i Jorgosem Skoliasem. Wykonali jazzowe wersje przejmujących pieśni Dawida Bajgelmana – skrzypka, kompozytora i dyrygenta pochodzenia żydowskiego, który żył i tworzył w Łodzi, w okresie międzywojennym i w czasie wojny, w łódzkim getcie.

Projekt ten ukazał się w grudniu 2020 na płycie „Bajgelman. Get to Tango”, gdzie utwory z czasów międzywojnia przeplatają się z muzycznymi zapiskami z łódzkiego getta.

Historia Dawida Bajgelmana opowiedziana jest na płycie charakterystycznym brzmieniem Bester Quartet oraz polskich wokalistów jazzowych – Grażyny Auguścik, Doroty Miśkiewicz i Jorgosa Skoliasa.

Dawid Bajgelman, odczytany przez Bestera, to tanga, przywodzące skojarzenia z językiem Astora Piazzolli, jak w otwierającym album utworze „Der weg cum glik (Droga do szczęścia)”, czy, przeplatanej eterycznym motywem trąbki, interpretacji „Nit kajn rożinkes (Nie ma już rodzynek)”, oraz pełnym temperamentu „Grzechu”.

Dalej muzyka staje się bardziej otwarta, zapraszając do wspólnej improwizacji oraz dialogu głosów i instrumentów, z popisami wokalnymi Jorgosa Skoliasa i Doroty Miśkiewicz w „Ich ganwe in der nacht (Kradnę nocą)”, czy w utworze „Josl-ber (Patriota)”.

Napisana w getcie piosenka „Kinder jorn”, w interpretacji Grażyny Auguścik staje się subtelną balladą-perełką, z pięknymi partiami solowymi wiolonczeli i akordeonu.

Kołysanka „Mach cu di ejgelech (Oczęta swoje zmruż)” rozpisana została na trójkę wokalistów i trzy języki – jidysz, angielski i polski.

Wspólnym mianownikiem albumu jest tango – muzyczny język, zrodzony w ubogich dzielnicach Buenos Aires, powstały ze spotkania latynoskiego temperamentu z instrumentarium i bagażem doświadczeń emigrantów z Europy Środkowo-Wschodniej przełomu XIX i XX w.

DAWID BAJGELMAN to, urodzony w 1888, łódzki kompozytor, który specjalizował się w adaptowaniu żydowskiej tradycji muzycznej na potrzeby operetki i kabaretu.

W czasie wojny, w łódzkim getcie założył orkiestrę symfoniczną. Nie przestawał grać i komponować.

Nie przetrwał zagłady – zginął w obozie koncentracyjnym.

Na szczęście, żyje jego muzyka. Jarosław Bester, autor nowych aranżacji, nie tylko ją przypomniał, ale wydobył na światło dzienne jakość tych kompozycji, nie ustępujących w niczym twórczości Jerzego Petersburskiego czy Henryka Warsa.

Bester jest wirtuozem akordeonu oraz liderem Bester Quartet, zespołu znanego wcześniej, jako The Cracow Klezmer Band, z którym zjeździł cały świat.

Jarosław Bester współpracował także m.in. z Johnem Zornem i Tomaszem Stańko.

Do przygody z żydowskimi tangami Bester zaprosił nie tylko kolegów z zespołu, ale również wiolonczelistę Krzysztofa Lenczowskiego, trębacza Michała Bylicę, oraz trzy wybitne polskie głosy jazzowe – Grażynę Auguścik, Dorotę Miśkiewicz i Jorgosa Skoliasa.

Muzyka żydowska to ogromny zbiór, w którym mieszczą się muzyka chasydzka, sefardyjska i mizrachi, muzyka wiejska i miejska, religijna i świecka, dawna i najnowsza, dziecięca wyliczanka i symfonia. Istotna część tego zbioru powstawała i rozbrzmiewała przez stulecia na ziemiach polskich. Nosili ją w sobie polscy Żydzi – kompozytorzy, poeci, kantorzy i piosenkarze. Zagłada odebrała im życie i głos.

Po latach nieobecności, muzyka żydowska wraca teraz do polskiej kultury.

Album „Bajgelman. Get to Tango” odsłania przed nami kolejny tomik z tej ciemnej sali biblioteki niepamięci.
„Klejner Wolkn”

„Der Weg Cum Glik”

„Grzech”

„Mach cu di ejgelech”

Bester Quartet feat. Grażyna Auguścik, Dorota Miśkiewicz, Jorgos Skolias – „Mach cu di ejgelech”, Live 2020
Jarosław Bester – accordion
Michał Bylica – trumpet
Dawid Lubowicz – violin
Krzysztof Lenczowski – cello
Maciej Adamczak – bass
Ryszard Pałka – percussion
Grażyna Auguścik, Dorota Miśkiewicz, Jorgos Skolias – vocal

DOROTA MIŚKIEWICZ & HENRYK MIŚKIEWICZ – „NASZA MIŁOŚĆ”, 2021

22 marca 2021 ukazał się album „Nasza miłość”, sygnowany nazwiskami Doroty Miśkiewicz i Henryka Miśkiewicza.

„To pierwszy, wspólny projekt ojca i córki, saksofonisty i wokalistki jazzowej. Nieprzypadkowo ukazał się w roku 70. urodzin Henryka Miśkiewicza. Choć taki materiał wydawałby się oczywistością, to jednak kazał na siebie długo czekać. Dorota i Henryk występowali razem wielokrotnie, ale nigdy wcześniej nie udało im się nagrać wspólnej płyty, w ramach specjalnie przygotowanego programu. Pomysł wydania takiej płyty wyszedł od Doroty, która nie ukrywa, że „Nasza miłość” jest jej osobistym prezentem urodzinowym dla taty.

Jedną z ważniejszych postaci współtworzących projekt jest Piotr Pianohooligan Orzechowski. Charakterystyczne, nieoczywiste brzmienie fortepianu pod jego palcami, było dużą inspiracją dla liderów.
Poważnym filarem płyty jest brat Doroty, Michał Miśkiewicz, perkusista. Był kompozytorem dwóch piosenek na album. Na basie wtórował mu jego wieloletni partner sceniczny, Sławek Kurkiewicz.

Większość utworów na płytę skomponował Henryk Miśkiewicz. Są wśród nich napisane przez niego wiele lat temu melodie instrumentalne, do których dopiero teraz stworzone zostały teksty. Należy do nich, skomponowana przez Henryka w wieku 16 lat, ballada „Słowa w głowie”, z tekstem Andrzeja Poniedzielskiego. Ciekawym powrotem do przeszłości jest też piosenka „Nasze senne sprawy”, ze słowami Wojciecha Młynarskiego, którą przed laty śpiewała Ewa Bem. Warto też zwrócić uwagę na singlową piosenkę „Czy nasza miłość”, będącą kompozytorskim debiutem rodzeństwa Miśkiewiczów, do tekstu Bogdana Loebla, a także premierowy utwór Henryka „Co minęło, niech wróci”, skomponowany do tekstu krakowskiej poetki, Ewy Lipskiej. Pojawiła się także piosenka z tekstem Grzegorza Turnaua” (empik.com).

„Czy nasza miłość” from „Nasza miłość” – Official Video 2021

„Nasze senne sprawy” from „Nasza miłość” 2021

INNA WSPÓŁPRACA

Umiejętności i wszechstronność wokalistki sprawiły, że zapraszana jest do współpracy z wieloma wybitnymi artystami.

Cesária Évora, diva z Capo Verde, zaprosiła ją do uczestniczenia w nagraniu płyty „Rogamar”:
Cesária Évora & Dorota Miśkiewicz – „Um Pincelada (A Brushstroke)”, Official Video 2006

Dorota Miśkiewicz pięknie wykonała (częściowo po włosku, częściowo po kreolsku), w duecie ze Stefano Bollanim, także inny utwór Cesárii Évory – „So già (Sodade)”, na albumie „Capo Verde, terra d’amore Vol. 5” z 2014:
Dorota Miśkiewicz & Stefano Bollani – „So già (Sodade)”, Audio 2014

Z Nigelem Kennedym koncertowała w Wiedniu i Belgradzie.
Współpracowała także z Wojciechem Młynarskim, Tomaszem Stańko, Januszem Stroblem, Pianohooliganem, Anną Marią Jopek, Ewą Bem, Janem Ptaszynem Wróblewskim, Markiem Napiórkowskim, Krzysztofem Napiórkowskim, Moniką Lidke, Krzysztofem Herdzinem, Sylwestrem Ostrowskim, Yugopolis, ze swoim ojcem Henrykiem Miśkiewiczem, z Arturem Andrusem – „Bambino jazzu” Official Video 2012

z Grzegorzem Turnauem, z którym nagrywa i koncertuje regularnie od piętnastu lat – „Pod rzęsami”, Live at Jazz Cafe Łomianki 2014

Można ją także usłyszeć w duecie z Jerzym Wasowskim, w piosence „Lubię być szczęśliwa”

SIDEWOMAN. Dorota Miśkiewicz gościnnie wystąpiła m.in. na płytach:

1998: „The Heart of Spider” – Wojciech Zieliński
1999: „Strofy dla ciebie” – Kolberger / Romantowska / Strobel
2002: „Duke po polsku” – Wojciech Młynarski & Zbig’s Band
2002: „Go to Chechua Mountain” – Funky Groove
2003: „Groovin’ Heads” – Krzysztof Popek
2004: „Full Drive” – Henryk Miśkiewicz
2004: „strona a” – Janga
2005: „Wierny sobie” – Janusz Strobel
2005: „Melodią wracasz do mnie” – Tomasz Stockinger
2005: „11:11” – Grzegorz Turnau
2005: „NAP” – Marek Napiórkowski
2005: „Uniesienie” – Henryk Miśkiewicz
2006, 2007, 2010: „Nieszpory”, „Psalmy”, „Golgota Polska” – Artyści Janowi Pawłowi II w hołdzie
2009: „Do zobaczenia” – Grzegorz Turnau
2009: „Ekshumacja 2” – T-Raperzy znad Wisły
2010: „Śrubki” – Michał Jurkiewicz
2010: „Fabryka klamek” – Grzegorz Turnau
2011: „Yugopolis 2” – Yugopolis & różni artyści
2011: „Och! Turnau, Och-Teatr 18.V. 2011” – Grzegorz Turnau
2012: „Jazz’t Friends” – Szymanowski Big Band
2012, 2013: „Herbatka z Wasowskim”, „Wasowski odnaleziony”
2013: „Jesteś światłem” – Krzysztof Herdzin
2013: „Powrót” – Krzysztof Kiljański
2013: „Wieczorem” – Pawlik / Czechowicz
2013: „Bez prądu” – Yugopolis & różni artyści
2013: „On Fire” – Michael Patches Stewart
2014: „Ziemie obiecane” – Krzysztof Napiórkowski
2014: „Duety” – Krzysztof Kiljański
2014: „7 widoków w drodze do Krakowa” – Grzegorz Turnau
2015: „Cyniczne córy Zurychu” – Artur Andrus
2017: „Gdyby każdy z nas” – Monika Lidke. Utwór „Gdyby każdy z nas”

2018: „Sokratesa 18” – Artur Andrus. Utwór „Ciocia w gablocie”

2019: „In Our Own Way” – Sylwester Ostrowski & The Jazz Brigade. Utwór „Nie jest źle”

2020: „Bajgelman. Get to Tango” – with Bester Quartet, Grażyna Augiścik, Jorgos Skolias
oraz na ponad 30 składankach.
Posłuchajmy także:
„Jagodowe noce” – Live @ Centrum Łowicka, Full Concert 2013
Dorota Miśkiewicz – vocal
Henryk Miśkiewicz – alto sax, soprano sax
Andrzej Jagodziński – piano
Adam Cegielski – bass
Czesław Bartkowski – drums

„Na pierwszy znak” – Live at Koryfeusz Muzyki Polskiej 2015
Dorota Miśkiewicz – vocal
Artur Lesicki – guitar
Tomasz Kałwak – piano
Michał Kapczuk – bass
Robert Luty – drums

Włodzimierz Nahorny & Dorota Miśkiewicz – „Cała jesteś w skowronkach”, Live 2016

„Sprzedaj mnie wiatrowi” – Live @ Teatr Muzyczny Roma, 2016
Dorota Miśkiewicz – vocal
Marcin Wasilewski – piano
Atom String Quartet (Lubowicz, Smoczyński, Zaborski, Lenczowski)

„Tak, jak w kinie” – Live @ Teatr Muzyczny Roma, 2016
Dorota Miśkiewicz – piano
Leszek Możdżer – vocal
Atom String Qurtet (Lubowicz, Smoczyński, Zaborski, Lenczowski)

„Ostatni” – Live @ Teatr Muzyczny Roma, 2016
Dorota Miśkiewicz – vocal
Lutosławski Piano Duo: Emilia Sitarz, Bartłomiej Wąsik
Atom String Quartet (Lubowicz, Smoczyński, Zaborski, Lenczowski) Live 2017

Dorota Miśkiewicz feat. Miroca Paris – „Lins”, Live @ Ladies’ Jazz Festival 2018
Dorota Miśkiewicz – vocal, violin
Miroca Paris – vocal, percussion
Marek Napiórkowski – guitar
Tomasz Kałwak – keyboards
Robert Kubiszyn – bass guitar
Robert Luty – drums

Dorota Miśkiewicz, Henryk Miśkiewicz, Janina Pydo, kapela Butryn / Pikula / Deptuła – Live @ Jarmark Jagielloński, Full Concert 2019

Dorota Miśkiewicz & Marek Napiórkowski – Live @ Hot16Challenge2, Home Session 2020

Dorota Miśkiewicz feat. Łukasz Kuropaczewski – guitar, Marcin Zdunik – cello – „Aqua e Vinho”, Live Home Session 2020

„Czy nasza miłość” from „Nasza miłość” – Official Video 2021

JUBILATCE ŻYCZYMY WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO, STO LAT !!!
Fot. 2019 (Vertigo Wrocław) / muzyka.dziennik.pl / dorotamiskiewicz.com / 2019 (Kasia Stańczyk) / gala.pl